جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی کشور از بارش ۵ روزه باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در مناطقی از آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل،‌ دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، غرب تهران و غرب سواحل دریای خزر بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.
در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های مرکزی، قم و اصفهان نیز افزایش ابر،‌بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.
فردا گستره بارش‌ها علاوه بر آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل،‌ استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و کل دامنه‌های جنوبی البرز را در برمی‌گیرد.
روز دوشنبه بارش‌ها در مناطق ذکر شده تقویت شده و وزش باد شمالی همراه با کاهش نسبی دما در کل نوار شمالی کشور به‌ویژه اردبیل و سواحل دریای خزر پیش بینی شده است.
روز سه‌شنبه بارندگی در شرق مازندران،‌گلستان،‌ خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی روی می‌دهد و در سایر مناطق ذکر شده بارش‌ها پراکنده و خفیف است. روز چهارشنبه بارش خفیف در ارتفاعات شرقی البرز،‌ مازندران،‌ خراسان رضوی و برخی مناطق خراسان شمالی ادامه دارد.

hoshdar bareshi
توصیف سامانه اول: وزش نسبتا"شدید باد ، مواج و متلاطم شدن دریا
زمان شروع: صبح یکشنبه 1402/02/24
زمان پایان: ظهر سه‌شنبه 1402/02/26
نوع مخاطره: وزش باد شدید شمال و شمال غربی، افزایش ارتفاع امواج بین 1 تا 2 متر در سواحل و بین 2 تا 3 متر در نواحی دور از ساحل
منطقه اثر:
یکشنبه 1402/02/24: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران و گلستان.
دوشنبه 1402/02/25: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران و گلستان.
سه‌شنبه 1402/02/26: نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای مازندران و گلستان
اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک ، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی
توصیه: احتیاط درعملیات تفریحی ، بویژه غواصی و شنا ،احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک ،اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل
توصیف سامانه دوم: وزش نسبتا"شدید باد(گاهی شدید) ، مواج و متلاطم شدن دریا
زمان شروع: صبح یکشنبه 1402/02/24
زمان پایان: ظهر پنج‌شنبه 1402/02/28
نوع مخاطره: افزایش سرعت باد، افزایش ارتفاع امواج بین 1 تا 2 متر در سواحل و بین 2 تا 3 متر در نواحی دور از ساحل
منطقه اثر:
یک‌شنبه 1402/02/24: مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر،
دوشنبه 1402/02/25: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.
سه‌شنبه 1402/02/26: مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان.
چهارشنبه 1402/02/27: مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان.
پنج‌شنبه 1402/02/28: مناطق شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان.
اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک ، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.
توصیه: احتیاط درعملیات تفریحی ، بویژه غواصی و شنا ،احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک ،اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group