شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه گلابتون دوزی همزمان با گرامیداشت هفته صنایع دستی به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان دشتستان بصورت یک روزه در پژوهش سرای متقین برازجان برگزار شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، این نمایشگاه و کارگاه یک روزه عصر یکشنبه 21 خرداد ماه با حضور فرماندار دشتستان، سرپرست معاونت صنایع دستی استان بوشهر، فرمانده سپاه جواد الائمه شهرستان، دیگر مسئولین و جمعی از هنرمندان برگزار شد.
فرماندار دشتستان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار دیارجنوب اظهار داشت: دشتستان دارای استعدادهای بی نظیری در حوزه های مختلف صنایع دستی است و از حیث تولیدات شاهد جهش خوبی در شهرستان هستیم.
احمد بنافی تصریح کرد: با اراده قوی و برنامه ریزی میتوان جایگاه شهرستان را در حوزه های صنایع دستی و مشاغل خانگی ارتقاء بخشید و اقدامات موثری برای ایجاد اشتغال انجام داد.

namayeshgah s borazjan 1
وی با بیان اینکه برای حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی باید بازارچه دائمی ایجاد شود، افزود: در سال گذشته برای 4 نقطه از شهرستان بمنظور ایجاد بازارچه دائمی برنامه ریزی هایی انجام گرفت که اولین نقطه کریدور ورودی شهرستان واقع در قلعه سفید است که تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت داشته و درتلاش هستیم تا پایان سال جاری تکمیل شود.
بنافی مسیر محور ورودی استان بوشهر به شبانکاره را دومین نقطه برای ایجاد بازارچه دائمی عنوان کرد و گفت: طرح بازارچه در این مسیرتاکنون پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشته و متولی آن شهرداری است.
وی اضافه کرد: آب پخش شهر ملی حصیر سومین نقطه برای بازارچه دائمی است که در تعامل با بخش خصوصی محلی در نظر گرفته شده که در حال تحویل گیری است و طی فرایندی با سرمایه گزاری مناسب انجام خواهد شد.
فرماندار دشتستان با بیان اینکه تاکنون برای برازجان بعنوان چهارمین نقطه در ایجاد بازارچه به نتیجه نرسیده ایم افزود: متولی این بازارچه در شهر برازجان بر عهده شهرداری است که امیدواریم در تعامل با این مجموعه به نقطه موثری دست یابیم که بتواند ظرفیت موجود شهر را هم از لحاظ نیاز سنجی و امکان سنجی ارتقاء بخشد.
وی به راه اندازی نمایشگاه دائمی در کاروانسرای مشیرالملک برازجان اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی نمایشگاه دائمی در این کاروانسرا برنامه ریزی هایی صورت گرفته بود که متاسفانه بدلیل مرمت و بازسازی کاروانسرا امکان برگزاری نیست.
فرماندار دشتستان درخصوص ارائه تسهیلات و حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی به خبرنگار دیارجنوب گفت: اداره میراث فرهنگی دشتستان باید بانک اطلاعاتی از افراد مستعد در حوزه صنایع دستی و کارآفرینی تهیه و در اختیار ما قرار دهد که بتوانیم در بودجه امسال از محل تبصره 16 بند ب و تبصره 18 با ارائه تسهیلات این افراد را حمایت کرده تا در بازار جایگاهی برای خود داشته و زمینه صادرات برای آنها فراهم شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دشتستان در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار دیارجنوب گفت: نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه گلابتون دوزی بصورت یک روزه و بمناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی در شهر برازجان برگزار شد.
وی موضوع کارگاه گلابتون دوزی را "صنایع دستی ایرانی، زینت پوشش اسلامی" عنوان کرد و گفت: این کارگاه برای اولین بار در استان بوشهر و بصورت ورکشاپ یک روزه با حضور مربی مجرب مریم محمد زاده و به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان دشتستان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دشتستان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی گلابتون دوزی در شهر برازجان عنوان کرد: این دوره آموزشی علاوه بر شهر برازجان در روستای راهدار با همکاری میراث فرهنگی و دهیار این روستا برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود.
حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص راه اندازی نمایشگاه دائمی در دشتستان بیان کرد: فرمانداری دشتستان و اداره میراث فرهنگی در راستای حمایت از حوزه فعالین صنایع دستی و مشاغل خانگی از سال گذشته پیگیر راه اندازی بازارچه صنایع دستی بصورت دائمی در چهار نقطه شهرستان شامل برازجان، وحدتیه، آب پخش و روستای قلعه سفید است.

namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1namayeshgah s borazjan 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group