پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۶۳ درصد کاهش به ۲۰۱۶ دلار و ۷۹ سنت رسید.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تسنیم، قیمت طلا پس‌از انتشار اطلاعات مثبت بازار اشتغال آمریکا و تعدیل احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور کاهش یافت.
قیمت هر اونس طلا امروز با 1.63 درصد کاهش به 2016 دلار و 79 سنت رسید. طلا 1.3 درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشته و در روز پنجشنبه به اوج 2072 دلار 19 سنت رسیده بود.
اما این روند افزایش قیمت با گزارش افزایش اشتغال در آمریکا در ماه آوریل و همچنین بالا رفتن دستمزدها متوقف شد.

tala gheymat
این اطلاعات احتمالاً باعث می‌شود فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش ندهد، اما احتمال کاهش نرخ بهره هم پایین آمده که بر قیمت طلا فشار می‌آورد.
انتشار این اطلاعات سود اوراق بهره ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا را هم افزایش داده و تمایل برای خرید طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده است.
هر گونه اطلاعاتی که حاکی از کند شدن رشد اقتصاد آمریکا و در نتیجه کاهش نرخ بهره در میان‌مدت یا بلندمدت باشد، از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.
سرمایه‌گذاران همچنین تحولات بخش بانک‌داری آمریکا و سقف بدهی این کشور را هم زیر نظر دارند. بی‌ثباتی‌های اقتصادی و پایین آمدن نرخ بهره تقاضا برای طلا را افزایش می‌دهد.
قیمت نقره امروز با 1.13 درصد کاهش به 25 دلار و 93 سنت رسید و پلاتین با 1.39 درصد افزایش 1062 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group