جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

شهردار بوشهر گفت: صاحبان این کافه‌ها به مرور زمان و بدون در نظر گرفتن حق و حقوق شهروندان به پیاده‌رو و حریم ساحل تجاوز کرده تا جایی که علاوه بر معبر جلوی کافه‌ها، حریم دریا نیز جهت گسترش فعالیت تجاری این کافه‌ها مسدود شده بود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، حسین حیدری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در زمینه تخریب سایه‌بان‌های مجتمع تجاری خلیج فارس واقع در ساحل شمالی بوشهر اظهار کرد: کافه‌های مزبور طی سال‌های گذشته با سفارش ویژه به افراد خاص واگذار و سال‌های سال با اجاره‌بهای بسیار ناچیز ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به فعالیت‌های تجاری پردرآمد پرداخته‌اند.
وی افزود: این کافه‌ها با گذشت زمان به‌دلیل عدم نظارت و همچنین حمایت برخی افراد خاص، به‌صورت غیرقانونی با هزینه‌های گزاف به غیر واگذار شده و به مرور زمان بدون در نظر گرفتن حق و حقوق شهروندان به پیاده‌رو و حریم ساحل تجاوز کردند تا جایی که علاوه بر معبر جلوی کافه‌ها، حریم دریا نیز جهت گسترش فعالیت تجاری این کافه‌ها مسدود شد.

kafe saheli
شهردار بوشهر تصریح کرد: اجاره‌بهای ناچیز ۲۰۰ هزار تومانی قریب به پنج سال بدون تغییر ماند اما متصدیان این کافه‌ها حتی حاضر به پرداخت همان اجاره‌بهای ۲۰۰ هزارتومانی و عوارض محدود شهرداری هم نشدند و تلاش‌ها برای تخلیه این کافه‌ها تاکنون بنا به‌دلایلی به بن‌بست خورده است.
حیدری ادامه داد: با شروع به کار مدیریت جدید شهری به‌منظور ایجاد عدالت و توازن در توزیع امکانات برای همه شهروندان و همزمان با ساماندهی دکه‌ها و املاک شهرداری بوشهر، این کافه‌ها نیز به مزایده‌ گذاشته شد با این حال، مقاومت افراد خاص برای نگهداشتن کافه‌ها و عدم تحویل به برندگان مزایده ادامه دارد.
وی یادآور شد: شهرداری بندر بوشهر طی ۲ سال اخیر با پیگیری‌های متعدد تلاش کرده تا حریم ۶۰ متری دریا را برای استفاده عموم مردم آزاد کند و در این راستا با حکم دستگاه قضایی، حتی دستگاه‌های نظامی نیز از قانون تمکین کرده‌اند.
شهردار بوشهر عنوان کرد: قضاوت در خصوص برخورد شهرداری بندر بوشهر با افراد متخلف و پاک‌سازی حریم دریا برای ایجاد عدالت عمومی را بر عهده شهروندانی قرار می‌دهیم که از این شرایط خاص منتفع نبوده‌اند.
روز گذشته تخریب این سازه‌ها در ساحل بوشهر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و موافقان و مخالفان اقدام شهرداری بوشهر نظرات خود را عنوان کردند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group