چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش ۲۰ درصدی جذب نیروی انسانی و اجرای ۱۵۰ برنامه در هفته بزرگداشت مقام معلم خبر داد و گفت: احکام رتبه بندی 60 هزار فرهنگی بوشهری صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب، علی موحدی عصر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: آموزش و پرورش، معلمان و حوزه تعلیم و تربیت در سطح جامعه و کشور بسیار حائز اهمیت است و رسانه ها میتوانند در این هفته با پوشش برنامه ها جایگاه آنها را ارتقاء دهند.
وی ضمن قدردانی از تعامل خوب رسانه ها با آموزش و پرورش استان بیان کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر برای رفع مشکلات و موانع مدارس به کمک های مسئولیت اجتماعی نفت نیاز دارد که میطلبد رسانه ها در این زمینه مطالبه گری بیشتری داشته باشند.
موحدی از اجرای ۱۵۰ برنامه، ویژه بزرگداشت مقام معلم در استان بوشهر خبر داد و گفت: در روز گذشته شاهدِ اولین برنامه بزرگداشت مقام معلم در گناوه بودیم و امروز نیز نخستین کار سوق ملی فراگیر هسته ای در بوشهر با حضور ۱۰ استان برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: در نخستین کارسوق ملی فراگیر فناوری هسته‌ای ۲۴۰۰ نفر دانش‌آموز از سراسر کشور بطور مجازی شرکت کردند که ۷۰۰ نفر از آنها جزو واجدین شرایط بودند.
وی ادامه داد: پس از برگزاری ۲ مرحله آزمون، ۱۰۰ نفر آنها بعنوان برگزیدگان در استان بوشهر و سراسر کشور انتخاب شدند که برای مرحله سوم به تهران اعزام خواهند شد.

nashast amozesh 1
موحدی به برگزاری همایش تجلیل از معلمان نمونه در شهرستان های استان خبر داد و گفت: امسال یکهزار نفر معلم فرم خود اظهاری را تکمیل کردند که پس از بررسی، ۶۵ معلم در مرحله استانی بعنوان نمونه انتخاب شدند و ۴ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
وی به برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم در ۱۷ اردیبهشت ماه در مرکز استان اشاره کرد و گفت: برنامه سپاس معلم ویژه قدردانی از معلمان در هر شهرستان برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ابراز داشت: ۱۲ نفر از معلمین برگزیده استان بوشهر روز دوازدهم اردیبهشت ماه با مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و ریاست مجلس شورای اسلامی دیدار خواهند کرد.
موحدی به دیگر برنامه های بزرگداشت هفته معلم در استان اشاره کرد و گفت: غبارروبی شهدا در روز پنجشنبه و سخنرانی روسای آموزش و پروش استان قبل از خطبه های نماز جمعه از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.
وی با بیان اینکه امسال ۸۰۰ نفر از محل آزمون ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش استان بوشهر میشوند، افزود: ۶۵۰۰ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان بوشهر شرکت کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۸۷۰ نفر خانم و ۶۱۴ نفر آقا بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از جذب ۲۹۰ نفر برای کادر آموزشی در مقاطع متوسطه اول و دوم خبر داد و گفت: ۲۷۵ نفر نیز بعنوان مربی پرورشی و مراقبت سلامت در استان جذب خواهند شد.
موحدی از افزایش۲۰ درصدی جذب نیروی انسانی نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با توجه به جذب ۳۵۰ نفر در تربیت معلم طی سال گذشته، پیش بینی میشود امسال ۴۵۰ نفر پذیرش داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در مهرماه امسال ۱۲۰۰ نفر در آموزش و پرورش استان استخدام میشوند، افزود: نیاز آموزش و پرورش استان با این موارد جذب نیرو برطرف نمیشود و باید با نیروهای حق التدریسی و سرباز معلم این خلاء ها و دیگر موارد را پوشش دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: ۸۶ درصد معلمان مدارس ابتدای استان بوشهر بانوان هستند.

nashast amozesh 1
وی با بیان اینکه در این مدت اخیر دچار چالش های متعددی بودیم، افزود: موضوع اغتشاشات و شورش های خیابانی در مهر، آبان و آذر ماه سال گذشته به سمت آموزش و پرورش سوق داده شد که خوشبختانه در استان بوشهر با حمایت مسئولین و همراهی خانواده ها کمترین چالش را در مدارس داشتیم.
موحدی درخصوص رتبه بندی معلمان عنوان کرد: قانون رتبه بندی که با حمایت ریاست جمهوری در دولت های قبل در لایحه مانده بود، در دولت جدید به قانون تبدیل شد که بیشتر معلمان از آن بهره مند شدند و اکنون نیز درحال رفع مشکلات آن هستند.
وی به تشکیل ۴ کارگروه برای رفع اعتراضات معلمان در استان و همچنین شهرستان ها اشاره کرد و گفت: برای اجرای رتبه بندی در استان بوشهر ۶۰ هزار حکم و همزمان در سطح ملی حدود ۶۰ میلیون حکم صادر شده است.
موحدی اقدامات بزرگ آموزش و پرورش استان بوشهر برای جلوگیری از اغتشاشات را برشمرد و عنوان کرد: برگزاری همایش بزگ فرزندان حاج قاسم، همایش بزرگ مبلغان طرح امین و همکاران فرهنگی، اعزام ۷۵۰۰ دانش آموز بوشهری به اردوی راهیان نور، اجرای همایش دختران فاطمی، برپایی مراسم افطاری برای ۱۶۰۰۰ دانش آموز، برگزاری مراسم اعتکاف با شرکت ۴ هزار دانش آموز بوشهری از جمله اقدامات شایسته آموزش و پرورش استان بوشهر برای جلوگیری ازاغتشاشات بود.
وی درخصوص حوزه املاک آموزش و پرورش در استان گفت: طی ۱۷ ماه خدمت در آموزش و پرورش بوشهر توانستیم رتبه ۴ کشور در سند دار کردن اموزش و پرورش را به استان اختصاص دهیم‌.
موحدی با بیان اینکه ۶ ملک از اموزش و پرورش استان را برای فروش گذاشتیم، افزود: این املاک بلا استفاده در شهرستان های دشتی، تنگستان و دشتستان هستند که با پول فروش برای نوسازی مدارس و مشکلات اموزش و پرورش آن منطقه استفاده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به بحث ساماندهی مراکز فرهنگیان اشاره کرد و گفت: خوابگاه شهدای دانش آموزی باغ زهرا که چندین سال مخروبه بود بازسازی شده و اکنون در بهترین شرایط قرار دارد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تربیت بدنی استان و سرمایه گزاری ۷۵ میلیارد تومانی در این زمینه، عنوان کرد: در فاز اول حدود ۴۰ زمین چمن در طرح شهید سلیمانی نصب شده، ۱۰ سالن سرپوشیده مناطق محروم آماده افتتاح و ۲۰ کلاس برای ورزش ابتدایی تجهیز شده است.
موحدی افزود: در فاز دوم نیز ۵۰ زمین چمن، ۱۰ سالن سرپوشیده و ۵۰ کلاس تربیت بدنی پیش بینی شده که تکمیل می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر درخصوص سرانه دانش آموزی گفت: سرانه دانش آموزی استان به لحاظ آمار و فضای ورزشی جایگاه اول در کشور را به خود اختصاص داده که ۳۳/. متر مربع در سرانه ملی و ۸۸/. متر مربع سرانه ورزشی در استان است.

nashast amozesh 1
وی با بیان اینکه درمانگاه فرهنگیان آموزش و پرورش استان در ایام نوروز به ۹۰۰ نفرخدمات ارائه داده است، افزود: این درمانگاه دارای ۶ تخت اورژانس و ۴ یونیت دندانپزشکی است که قرارداد درمانگاه فرهنگیان با معلمین استان منعقد شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از خرید و توزیع کتاب از محل کمکهای نفت و گاز برای کنکور به مبلغ یک میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۴ ماه کلاس تقویتی بنیه علمی برای مدیران متوسطه برگزار شده و نقشه راه کنکور استان بوشهر نیز درحال طراحی است.
وی از برگزاری همایش برگزیدگان کنکور در استان خبر داد وگفت: وزیر آموزش و پرورش در سال جاری ۴۰ درصد از امتیازات کنکور را منوط به سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کرد که هرسال میزان این امتیاز افزایش خواهد یافت.
موحدی درخصوص ثبت سفارش کتاب های درسی گفت: سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی از نهم اردیبهشت ماه باز شده و برای پایه های اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیرماه آغاز خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از ۱۸۰۰ کلاس فرسوده در استان خبر داد و گفت: از این تعداد کلاس فرسوده، بخشی از آن تکمیل و بخشی مقاوم سازی شده اند.
وی بیشترین کلاس تخریبی را مربوط به شهرستان بوشهر دانست و گفت: در شهر بوشهر ۴۷۰ کلاس فرسوده وجود دارد که در سفر ریاست جمهوری مجوز احداث ۲۰ مدرسه در حوزه جنوب استان شامل دیر، کنگان، جم و عسلویه را اخذ کردیم که با پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، مدارس این ۴ شهرستان تکمیل می شود.
موحدی با بیان اینکه معوقات معلمان در سال ۱۴۰۱ مربوط به رتبه بندی بطور کامل پرداخت شده، افزود: در سال تحصیلی گذشته ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیزات آموزش و پرورش در سراسر استان اختصاص یافت که از این مبلغ ۸ میلیارد متعلق به هنرستان ها بود.
وی راه اندازی استخر دانش آموزی را اقدامی خوب دانست و گفت: در این خصوص نیروی انسانی قوی و متخصص که به اصول استخر آشنا باشد نداریم و همچنان بدنبال استانداردهای لازم برای راه اندازی استخر هستیم.

nashast amozesh 1nashast amozesh 1nashast amozesh 1nashast amozesh 1nashast amozesh 1nashast amozesh 1nashast amozesh 1nashast amozesh 1nashast amozesh 1nashast amozesh 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group