جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۰۰۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

به گزارش دیارجنوب، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا تغییر چندانی نداشته و پس‌از اظهارات تند مقامات فدرال رزرو درمورد افزایش نرخ بهره در همان سطح قبلی باقی‌مانده است.
قیمت طلا در روز جمعه پس‌از اظهارات کریستوفر والر یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا مبنی‌بر لزوم ادامه روند افزایش نرخ بهره حدود 2 درصد کاهش یافت. اظهارنظرهای والر امید به آرام‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا را کم‌رنگ کرد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افزایش به 2004 دلار و 73 سنت رسید.

tala gheymat
تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن طی ماه گذشته افزایش یافته و ورشکستگی چندین بانک آمریکایی به تثبیت جایگاه آن کمک کرده است. اما انتظار رکود اقتصاد آمریکا در سال جاری میلادی مانع افزایش بیشتر قیمت آن می‌شود.
ارزش دلار کمی پس‌از اظهارات والر افزایش یافت اما تغییر چندانی در روز دوشنبه نداشته است. ضعف اخیر دلار هم به افزایش تقاضا برای کالاهایی که با این ارز قیمت‌گذاری می‌شوند کمک کرده‌است.
تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در سال جاری میلادی به 2050 دلار در هر اونس برسد. طلا و سایر سرمایه‌های غیر سود ضربه سختی از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته میلادی خورده‌اند. اما احتمال پایان این سیاست‌های سخت‌گیرانه باعث افزایش قیمت آنها در سال جاری شده‌است.
قیمت نقره امروز با 0.26 درصد کاهش به 25 دلار و 40 سنت رسید. پلاتین هم با 0.57 درصد کاهش 1042 دلار و 70 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group