سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیر بنیاد مسکن دشتستان از اجرای ۵۴۵ هزار مترمربع آسفالت و صدور ۸۶۴ سند روستایی در شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۸۴۷ فقره تسهیلات ساخت مسکن به مردم پرداخت شد.

به گزارش دیارجنوب، حبیب نوروز پور روز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام راحل(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۲۱ لغایت ۳۱ فروردین ماه سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و بعنوان دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) نامگذاری شده است.
وی عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر و زیر مجموعه آن شهرستان دشتستان در ۳ حوزه عمران روستایی و مسکن روستایی و شهری فعالیت دارد.
نوروز پور به فعالیت های بنیاد مسکن در چهار بخش از حوزه عمران روستایی اشاره کرد و گفت: از ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ تاکنون با مشارکت دهیاری ها و شوراها، ۴۳۰ هزار متر مربع آسفالت در فاز اول و ۱۱۵ هزار متر مربع در فاز دوم با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در روستاهای شهرستان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه ۱۹۲ روستا و آبادی در شهرستان دشتستان وجود دارد، ابراز داشت: ۱۲۰ روستای شهرستان بالای ۲۰ خانوار و دارای طرح هادی روستایی هستند.

neshast kh maskan d 1
نوروز پور برخی از اقدامات بنیاد مسکن طی یکسال گذشته در حوزه عمران روستایی را برشمرد و عنوان کرد: کمک به احداث ۵ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۲ میلیارد تومان از محل وزارت نفت، اجرای پروژه تملک دارایی از محل اعتبارات استانی و ملی و اجرای پروژه های ایجاد دیوار حفاظتی، پل و کانال با اعتبار ۶ میلیارد تومان در سطح روستاها از جمله اقدامات بنیاد مسکن دشتستان است.
وی سند دار شدن اماکن شهری و روستایی را از وظایف بنیاد مسکن دانست و بیان کرد: در یکسال گذشته ۱۵۰۰ پرونده با اداره ثبت ارسال شده که ۸۶۴ سند برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در شهرستان صادر شده است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان یادآور شد: بجز روستاهای دشتستان، سند دار کردن ۱۰ روستا از شهرستان بوشهر نیز با توجه به تقسیمات کشوری برعهده بنیاد مسکن دشتستان است.
نوروز پور درحصوص واگذاری زمین در حوزه عمران روستایی گفت: برابر ماده ۴ ساماندهی از منابع طبیعی، زمین دریافت نموده و به افراد واجد شرایط در روستاها واگذار کردیم.
وی با بیان اینکه در یکسال گذشته به ۲۷۰۰ فقره از استعلامات روستایی پاسخ داده شده، بیان کرد: پاسخ استعلامات دهیاران در حوزه آب، برق و ... طبق طرح هادی روستاها انجام شده است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان درخصوص حوزه مسکن روستایی ابراز داشت: در سال گذشته ۸۴۷ فقره وام ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی با همکاری بانک برای ساخت مسکن به مردم تحویل شد.
وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۱۵ هزار وام برای ساخت مسکن به مردم تحویل شده، افزود: در یکسال گذشته ۲۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به تسهیلات نوسازی مسکن روستایی تعلق گرفته و در کنار آن تسهیلات معیشتی و تعمیری کیز به مردم ارائه شده است.

neshast kh maskan d 1
نوروز پور به حوزه مسکن شهری اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن دشتستان در سال گذشته برابر قوانین در شهر برازجان زمین خریداری کرد و پس از ساخت به مردم تحویل داده شد.
وی تفاوت تسهیلات مسکن روستایی و شهری را در میزان سود آنها عنوان کرد و گفت: میزان سود تسهیلات مسکن روستایی معادل ۵ درصد و شهری ۱۸ درصد است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان بیان داشت: در حال حاظر ۱۶ واحد ویلایی یک طبقه با مساحت ۱۱۰ متر در شهر سعدآباد و ۲۰ واحد ۱۱۰ متری ویلایی یک طبقه در بوشکان در حال ساخت است که بزودی تکمیل و به مردم تحویل می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد تومان از حساب ۱۰۰ امام(ره) در شهرستان دشتستان برای کمک خرید وسایل و تکمیل مسکن به مردم ارائه شد.
نوروز پور، نینیزک و رود فاریاب را از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان معرفی کرد و گفت: روستای زیراه بدلیل داشتن آبشار و خیرک نیز برای چشمه و طبیعت از روستاهای شاخص دشتستان محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه میزان مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان دشتستان بالاتر از میزان نرمال کشوری است، افزود: درصد نرمال مقاوم سازی مسکن روستایی کشور ۵۴ درصد و دشتستان ۵۹ درصد است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص میزان آسفالت روستاها، عنوان کرد: درحال حاظر نحوه اجرای آسفالت در روستاهای گز بلند ۹۶ درصد، دهداران سفلی ۹۰ درصد، دهقاید ۸۰ درصد و چاهدول و جتوط ۱۰۰ درصد است.

neshast kh maskan d 1neshast kh maskan d 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group