پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: براساس آمارهای جمع‌بندی شده از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون هفت میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت در تعطیلات نوروزی در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش دیارجنوب، اسماعیل سجادی منش صبح سه شنبه اظهار کرد: در مجموع این میزان ورود مسافرین نوروزی به استان بوشهر نسبت‌ به مدت مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته که با توجه به تعطیلاتی که در هفته‌های آینده داریم انتظار می‌رود آمار ورود گردشگران به استان افزایش یابد.
وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شهرستان‌های گناوه، بوشهر، دیلم، کنگان و تنگستان به ترتیب جایگاه اول تا پنجم را در جذب گردشگر داشته‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تصریح کرد: پایش‌ها نشان می‌دهد برخلاف سال‌های گذشته پراکنش ورود گردشگر در همه شهرستان‌های استان بوشهر وجود داشته و فاصله جذب گردشگر در بین شهرستان‌ها زیاد نیست و مسافرین نوروزی حتی به روستاهای استان بوشهر نیز سفر داشته‌اند.

eghamat b
سجادی‌منش ادامه داد: این شمار مسافر نوروزی در ۶ هزار و ۳۰۰ واحد اقامتی استان که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش نشان می‌دهد اقامت کرده‌اند.
وی عنوان کرد: ۴۴ هزار و ۵۵۷ نفر از گردشگران نوروزی به استان بوشهر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اسکان یافتند.
سجادی‌منش با اشاره به ظرفیت گردشگری دریایی استان بوشهر ادامه داد: امسال ۱۰ موتور لنج، یک کشتی و ۵۰۰ قایق در راستای گردشگری دریایی در این استان آماده‌سازی شده بود که براساس آمارها ۶۰۰ هزار نفر از مسافرین نوروزی از این ظرفیت و قابلیت استان استفاده کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز ۱۵۹ غرفه صنایع دستی به صورت رایگان در اختیار صنعت‌گران قرار گرفته بود، افزود: امسال مسافرین نوروزی چهار میلیارد و ۱۶ میلیون تومان محصولات صنایع دستی از صنعتگران استان خرید کردند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group