سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افزایش موج سفرهای نوروزی به استان خبر داد و گفت: در ۱۴ روز گذشته حجم تردد ورودی خودروها از ۶۰ محور استان بوشهر بیش از ۹.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم اخترشناس روز چهارشنبه 9 فروردین ماه با بیان اینکه تیم‌های راهداری در محورهای مختلف مواصلاتی استان مستقر هستند، اظهار داشت: از 24 اسفند ماه 16 راهدارخانه و 34 گروه گشت راهداری با 200 نفر نیروی خدمات‌رسان و 175 دستگاه ماشین‌آلات در جاده‌ها به رانندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی از افتتاح پویش همراهان سفر ایمن خبر داد و بیان کرد: هدف از تشکیل این پویش، رفع خستگی از رانندگان و کاهش تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر طول مسیر جاده‌ای استان را 4 هزار و 400 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 60 دستگاه تردد شمار خودرو در جاده‌های استان بوشهر مستقر است و ورودی و خروجی خودروها را ثبت می‌کند.

vorodi b j
اخترشناس با بیان اینکه تعداد خودروهای ورودی به استان بوشهر در 14 روز گذشته بیش از 9.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است گفت: از 24 اسفند تا 8 فروردین بیش از 722 هزار خودرو وارد استان بوشهر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.86 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در مدت یاد شده 688 هزار خودرو از استان بوشهر خارج شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 8.83 درصدی ثبت کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تعداد تردد خودروها در 60 محور استان در 14 روز گذشته را 8 میلیون و 181 هزار خودرو اعلام کرد و افزود: این میزان ورودی و خروجی خودرو در 14 روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 14.78 درصد افزایش یافته است.
اخترشناس میزان تردد روزانه خودرو به‌صورت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوشهر را 591 هزار خودرو دانست و بیان کرد: در هر ساعت 411 خودرو در جاده‌های استان بوشهر تردد می‌کنند.
وی از ثبت سبقت و سرعت غیرمجاز خودروها در جاده‌های استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در 14 روز گذشته سبقت غیرمجاز 15 هزار و 373 خودرو ثبت شده و سرعت غیرمجاز خودروها 984 هزار بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: در مجموع برای رسیدگی به شکایات و سوال مسافران از طریق سامانه 141 بیش از 769 مورد تماس برقرار شده است.
اخترشناس استفاده مسافران نوروزی از امکانات راهدارخانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از 130 خانواده از مسافران نوروزی در راهدارخانه‌های استان اقامت و از امکانات موجود استفاده کرده‌اند./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group