سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در ادامه برنامه‌ریزی برای تکمیل دسترسی روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات، در سال جدید سایت همراه روستای محرزی بوشهر بهره‌برداری شد و سایت روستای شاه پسرمرد نیز ارتقا یافت.

به گزارش دیارجنوب، علی سملیان روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با نیاز سنجی صورت گرفته، سایت همراه روستای محرزی با اعتبار روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات احداث و بهره‌برداری شد.
وی افزود: این سایت با تکنولوژی ۳G و ۴G با پیمانکاری شرکت ایرانسل طراحی، نصب و راه‌اندازی شده است.
سملیان با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای دستیابی صد درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر، گفت: با ایجاد سایت روستای محرزی ۵۵ خانوار با جمعیت ۱۷۷ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفتند.

telefon hamrah mokhaberat
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: در ابتدای سال جاری سایت همراه روستای شاه پسر مرد دشتستان نیز از سوی شرکت همراه اول ارتقا یافت.
وی بیان کرد: سایت همراه این روستا از تکنولوژی ۲G به ۴G ارتقا و سطح دسترسی مردم این روستا به اینترنت بهبود چشمگیری یافت.
سملیان اظهارکرد: تقویت و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی اینترنت و تلفن همراه در روستاها گامی موثر برای استفاده روستاییان استان بوشهر از فعالیت‌های مجازی حوزه آموزش، کارآفرینی و توسعه اقتصادی است و نقشی مهم در مقابله با چالش‌های توسعه روستایی ایفا می‌کند.
وی افزود: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه ساکنان این مناطق در توسعه پایدار روستایی روند توسعه‌ای کشور شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: اتصال روستاهای دارای ۲۰ خانوار و بیشتر در اولویت اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستند و امید است تا شهریور آینده این مهم در استان بوشهر تحقق صد درصدی یابد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group