چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۲ گروه متخلف شکار و صید که در حوزه سد رییسعلی دلواری شهرستان دشتستان اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش دیارجنوب، سید احسان موسوی روز چهار‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هفت نفر متخلف شکار و صید که در قالب دو گروه در حوزه سد رییسعلی دلواری بدون اخذ مجوز اقدام به صید آبزیان می‌کردند، دستگیر شدند.
وی افزود: از این افراد تعداد ۸۷ قطعه ماهی و سایر ادوات صید کشف و ضبط شد و متخلفان نیز برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: فصل بهار فصل زادآوری حیات وحش بوده و شکار در این فصل اقدامی بسیار ناپسند و ناجوانمردانه است.

dastgiri sareghan
وی ادامه داد: طبیعت نیاز به حمایت عمومی دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی و برعهده عموم مردم است.
موسوی عنوان کرد: همه افراد علاقه‌مند به شکار به هر شیوه و روش باید قوانین و مقررات مرتبط با شکار و صید را مطالعه کرده و نسبت‌ به آن اشراف و آگاهی کامل داشته باشند و هرگز بدون مجوز، هماهنگی و داشتن پروانه، اقدام به شکار و صید نکنند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم و دوستداران طبیعت درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، گزارش خود را به شماره ۱۵۴۰ و یا نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند.
وی یادآور شد: یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند و اگر فرد یا افرادی در رعایت قوانین کوتاهی یا سهل انگاری کنند، به عنوان متخلف شناخته شده و مشمول اجرای قوانین قضایی و حقوقی می‌شوند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group