جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۵ میلیون تن کالا در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش دیارجنوب، محمد شکیبی نسب روز یکشنبه اظهار کرد: از مجموع کالاهای تخلیه وبارگیری شده در بنادر استان بوشهر، ۴۵ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۶۷ تن کالای نفتی و ۹ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۹۰۵ تن آن غیرنفتی بوده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۶ هزار و ۳۷۲ تی.ایی.یو کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد که در این شاخص نیز بنادر استان بوشهر رشد ۵.۴ درصدی را تجربه کرده‌اند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ نیز رشد بسیار خوبی در ترانزیت و ترانشیپ داشته به نحوی که در ترانزیت با ۱۰ هزار و ۱۲۵ تن رشد ۱۰۸ درصدی و در ترانشیپ با ۲۰ هزار و ۱۶۷ تن رشد ۲۴ درصدی به ثبت رسیده است.

saderatkala
شکیبی‌نسب اضافه کرد: در بخش واردات کالاهای اساسی نیز بندر بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با واردات ۲۲۳ هزار و ۵۰۵ تن کالای اساسی شاهد رشد ۳۶ درصدی بوده است.
وی یادآور شد: در مدت یاد شده محصولات کشاورزی دامی، برنج، مواد غذایی و ذرت به ترتیب بیشترین فراوانی کالاهای اساسی وارداتی استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.
شکیبی‌نسب ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در شاخص تردد شناورها در بنادر استان بوشهر، آمار شناورهای بالای یک‌هزار تن به ۲ هزار۱۹۶ فروند و آمار شناورهای زیر یک هزار تن به چهار هزار و ۸۸۷ فروند رسیده است.
وی یادآور شد: در مدت یاد شده همچنین نسبت به جابجایی ۲۲۶ هزار و ۲۱۲ مسافر در بین بنادر استان بوشهر اقدام شده است که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳ درصدی نشان می‌دهد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group