جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد نسبتا شدید تا شدید، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق در استان خبر داد و گفت: هشدار سطح نارنجی دریایی صادر شد.

به گزارش دیارجنوب، طلیعه محمدی روز یکشنبه اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز با افزایش ناپایداری‌ها روی خلیج فارس، احتمال بارش خفیف باران در سواحل و فراساحل شمالی استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه فردا جوی آرام روی استان و دریا مورد انتظار است افزود: با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه، برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت سواحل و فراساحل استان نیز متلاطم خواهد بود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: وزش باد و تلاطم دریا طی روز پنج‌شنبه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان ادامه خواهد داشت.

havashenasi
وی افزود: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی غبار محلی، در ساحل و فراساحل شمالی احتمال بارش خفیف باران و رعدوبرق و فردا صبح مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.
محمدی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر خواهد بود.
وی از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی خبر داد و اضافه کرد: از روز سه‌شنبه اول فروردین تا پنجشنبه سوم فروردین برای استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با مؤلفه شمالی با سرعت گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خبر داد و گفت: افزایش ارتفاع موج دریا بین ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر دور از انتظار نیست.
وی از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگران خبر داد.
محمدی بر خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی تاکید کرد./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group