سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: با پالایش متقاضیان دریافت خودروهای وارداتی، اولویت تخصیص خودرو به حدود ۳۴ هزار نفر مشخص و به آنان اعلام شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از بازار، مهدی ضیغمی امروز در نشست خبری افزود: با وجود ثبت‌نام بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طرح واردات خودرو، اما در عمل با توجه به اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها، در مجموع برای حدود ۳۴ هزار نفر اولویت‌ها مشخص و به آنان اعلام شده است.
وی اضافه کرد: حدود ۱۵ درصد متقاضیان در بحث وکالتی کردن شماره حساب‌هایشان دچار اشتباه شدند، اما برای افرادی که اعتراض دارند امکان مکاتبه و نامه‌نگاری و تحویل آن به دبیرخانه وزارت صمت یا تماس با سامانه ۱۲۴ با درج کد ملی، شماره تلفن همراه و مشکل پیش‌آمده وجود دارد.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت ادامه داد: در موضوع انصرافی ها، با بانک‌ها در تماس بودیم و فهرست انصرافی‌ها نیز به بانک‌ها اعلام شد. با این حال برخی بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه رفع مسدودی حساب افراد نداشتند، اما تعهد دادند که از امشب کار را به انجام برسانند.

varedati khodroo
وی گفت: یک‌هزار و ۱۰۸ دستگاه خودرو از برند چانگان (شامل ۲۴۰ دستگاه چانگان تیپ ۲ و ۸۶۸ دستگاه چانگان تیپ ۳) که در کشور موجود بوده یا به سمت بنادر کشورمان بارگیری شده‌اند، عرضه خواهد شد و در تلاشیم که از امشب عرضه آن‌ها آغاز شود.
ضیغمی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ دستگاه خودروی النترا مجوز سازمان ملی استاندارد و مجوز گمرک را دریافت کرده‌اند، اما به دلیل فاصله اندک باقی مانده تا عید، پس از تعطیلات نوروز و از پنجمین روز سال جدید عرضه آن‌ها انجام خواهد شد.
وی گفت: تا امروز از ۱۱ شرکت از جمله شرکت‌های چانگان، دانگ فنگ، کیا، هیوندایی، سانگ یانگ، نیسان، جتا، فیات، سئات، تویوتا، میتسوبیشی، اپل و داچیا اقدام به ثبت سفارش خودرو شده است و باید گفت به جز خودروهای آمریکایی و فرانسوی، در سایر خودروسازان جهانی امکان صادرات خودرو به کشور وجود دارد و ثبت سفارشات آن‌ها انجام شده یا در مرحله ثبت سفارش هستند و یا نمونه‌های خودروی آن‌ها وارد کشور شده است.
این مقام مسئول وزارت صمت افزود: بخشی از این خودروها اکنون در کشورمان موجود است، اما انبوه واردات را در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ شاهد خواهیم بود.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت ادامه داد: هر نفر در آن واحد می‌تواند دو اولویت خودرو انتخاب کند.
وی با اشاره به قیمت‌ها گفت: به طور مثال قیمت علی الحسابی که برای چانگان تیپ دو ۸۵۰ میلیون تومان و برای چانگان تیپ ۳ حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعلام شده، قیمت درب خروج گمرک است و قیمت قطعی در زمان ارسال دعوتنامه برای افراد مشخص خواهد شد.
ضیغمی افزود:: قیمت علی الحساب، عمده هزینه‌های ارزش خودرو شامل علی الحساب هزینه‌های ترخیص، حمل و بیمه را شامل خواهد شد.
ضیغمی تاکید کرد: وزارت صنعت فهرست مربوطه را به شرکت‌های وارد کننده می‌فرستد، پس از آن افراد باید با آن شرکت‌ها قرارداد بسته، رنگ خودرو را مشخص کرده و مابه التفاوت قیمت را پرداخت کنند که پس از آن تحویل خودرو حداکثر سه ماه انجام خواهد شد.
وی همچنین گفت: افراد نگرانی بابت تحویل خود نداشته باشند، زیرا قراردادهای مربوطه منعقد شده است.
به گفته ضیغمی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد بود که تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ حدود یکصد هزار دستگاه خودرو وارد کشور کند و این روند ادامه دار خواهد بود.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت افزود: پس از انجام تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، امکان ثبت نام مجدد برای خودروهای وارداتی جدید وجود خواهد داشت.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group