پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

امام جمعه دشتستان گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر موضوع تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت‌های نفتی نیز عنوان شد و مقرر شد تا شرکت‌های مذکور به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند اما متأسفانه تاکنون این مهم محقق نشده است.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته برازجان با تقدیر از حضور رئیس محترم جمهور در شهرستان دشتستان اظهار داشت: امید است مصوبات این سفر موجب تحول و رضایتمندی مردم شود؛ از جمله مصوبات این سفر می‌توان اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل سد دالکی، تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل بیمارستان 17 شهریور شهر برازجان، تسریع و تکمیل جاده شهر برازجان به شهر کنارتخته در استان فارس، تامین اعتبار سد دهرود کرد و البته پیگیری حق آلایندگی چاه‌های نرگسی نیز توسط مسؤولان استان بوشهر دنبال خواهد شد.
وی افزود: پرداخت حق آلایندگی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی یکی از مهمترین مطالبات مردم دشتستان از شرکت‌های نفتی مستقر در این شهرستان است؛ انتظار مردم منطقه این است که وقتی منابع در این منطقه وجود دارد حق آلایندگی چاه‌های نفتی پرداخت شود و شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

alayandegi d1
مصلح ابراز داشت: در منطقه دشتستان ۱۴ چاه نفتی وجود دارد که بخشی از آن‌ها فعال هستند و مدیریت این چاه‌های نفتی را شرکت نفت خوزستان و گچساران بر عهده دارند. انتظار مردم منطقه این است که وقتی منابع در این منطقه وجود دارد مردم از فواید آن بهره‌مند شوند و شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.
امام جمعه دشتستان اعلام کرد: وجود شرکت‌ها و چاه‌های نفت در منطقه تبعاتی دارد که موجب آلایندگی، خسارت به محیط زیست و… می‌شود پس قطعاً مردم منطقه توقع دارند که این مجموعه‌ها خدمات متقابلی را به آن‌ها ارائه دهند.
مصلح تاکید داشت: با ایجاد آلایندگی‌ها سلامت مردم در خطر است پس لازم است تا شرکت‌ها حداقل بحث جاده‌های مواصلاتی را ساماندهی و بهسازی کنند و در کنار این خسارت‌ها و تبعاتی که ایجاد می‌کنند خدماتی به مردم ارائه دهند.
حسن مصلح ادامه داد: علیرغم پیگیری‌هایی که صورت گرفته است تنها در سال ۱۳۹۴ مبلغی تحت عنوان حق آلایندگی پرداخت شده است و دیگر هیچ‌گونه پرداختی از سوی شرکت‌ها صورت نگرفته است.
امام جمعه دشتستان یادآور شد: در سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر موضوع تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت‌های نفتی نیز عنوان شد و مقرر شد تا شرکت‌های مذکور به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند اما متأسفانه تاکنون این مهم محقق نشده است.
خطیب نمازجمعه دشتستان بیان کرد: این خواست و مطالبه مردم است زیرا با ایجاد آلایندگی و آثار مخرب چاه‌های نفت بر روی سلامت و زندگی مردم، اهالی منطقه متضرر می‌شوند و لازم است این خسارت‌ها به گونه‌ای برای مردم جبران شود.
مصلح ادامه داد: با توجه به جلسات برگزار شده و پیگیری‌های صورت گرفته از طریق فرمانداری دشتستان، استانداری و… بنا شد تا مدیران مناطق نفت خیز جنوب به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و حق مردم ادا شود اما تاکنون این مهم محقق نشده است. ما امیدواریم با مطرح کردن این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه و پیگیری از طرف شورای سیاست‌گذاری، خواست و مطالبه مردمی به گوش `مسئولان` امر برسد و در جهت بهره‌مند شدن مردم از حق خود اقداماتی صورت گیرد./ فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group