جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

با گذشت حدود ۶ سال از راه‌اندازی نمایندگی آستان قدس در استان بوشهر اکنون رایحه خوش خدمت در اقصی نقاط کرانه‌های خلیج فارس به مشام می‌رسد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، ۱۸ اسفند سال ۱۳۹۵ بود که نهمین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آئینی با حضور شماری از مسئولان و شهروندان در حسینیه ثارالله شهر بوشهر آغاز بکار کرد.
این دفتر فعالیت خود را با هدف استفاده از ظرفیت‌‎های مردمی و بویژه توانمندان برای خدمت به افراد نیازمند آغاز کرد.
آغاز فعالیت دفتر آستان قدس در استان بوشهر فراهم‌کننده شرایطی شد تا دایره خدمت خادم و مخدوم دیگر محصور به حرم امام رضا (ع) نباشد و هر فردی در گوشه گوشه این استان بتواند بنا بر ظرفیت خود خادمی برای شاه خراسان باشد.

khedmat razavi1
استان بوشهر بیش از ۲ هزار خادم‌یار دارد
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر گفت: تاکنون بالغ بر ۲ هزار خادم‌یار و ۱۹۰ یاور رضوی در عرصه‌های تخصصی و عمومی فعالیت خود را در این استان آغاز کردند.
به گفته مهران خورده‌بین‌مقدم بسیاری از مردم مشتاق به کسب افتخار در مشهد مقدس هستند که طرح خادم‌یار این فرصت ارزشمند را برای بیش از ۲ هزار نفر از بوشهری‌ها فراهم کرده است.
در قالب طرح یاوران رضوی نیز افراد در کانون‌های تخصصی و عمومی ساماندهی و بعد از گذشت ۶ ماه در صورت عملکرد مطلوب و ثبت گزارش به صورت دستی و سیستمی به مرکز خادم‌یاری و کانون‌های خدمت رضوی در مشهد مقدس براساس سهمیه‌ای که به شهرستان تعلق می‌گیرد به دفتر آستان قدس رضوی معرفی می‌شوند که در استان بوشهر تاکنون ۱۹۰ نفر موفق به کسب این عنوان شدند.
وی ادامه داد: مجموعه کانون‌های فعال رضوی در سطح شهرستان‌های استان بوشهر ۶۵۲ کانون است که در عرصه‌های تخصصی و عمومی فعالیت دارند.
خورده‌بین‌مقدم اضافه کرد: تلاش‌هایی در حال انجام است تا با توجه به ظرفیت‌های مرکز خادم‌یاری و کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر، ظرفیت یاور رضوی در سطح این استان افزایش پیدا کند.
وی یادآور شد: کانون‎های خدمت رضوی تاکنون چندین پویش خدمت‌رسانی را راه‌اندازی کردند که از جمله آنها می‌توان به نذر شفاء، جامه مهربانی و مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی است.

khedmat razavi1
وی ادامه داد: در قالب پویش نذر شفاء در محدوده‌ای به مساحت ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بالغ بر ۹۰ پزشک متخصص و کاردان با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی، بیمارستان امیرالمومنین(ع) پایگاه هوایی و خیران به صورت نذر شفاء در شهرستان دشتستان خدمات پزشکی ارائه کردند.
خورده‌بین اضافه کرد: دومین پویش در بحث مرمت و بازسازی خانه‌های محرومین و نیازمندان است که با کمک گروه‌های جهادی محقق شده است.
مرمت ۲۰ واحد مسکونی محرومان در استان بوشهر
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر گفت: در پویش مرمت ساختمان گروه‌های جهادی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و دشتی این مهم را برای ۲۰ ساختمان انجام دادند.
وی عنوان کرد: در این ساختمان‌ها فعالیت مرمت به اتمام رسیده که با توجه به کمبود تجهیزات، نسبت به تامین اقلامی مانند آبگرمکن و بخاری اقدام شده است.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر یادآور شد: پویش سوم نیز جامه مهربانی است که با هدف جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای تامین لباس عید نیازمندان به اجرا گذاشته شده است.
وی ادامه داد: پویش جامه مهربانی نیز در تمام شهرستان‌های استان بوشهر اجرا شده که ۲۶ اسفند حاصل اقلام جمع آوری شده اطلاع رسانی می‌شود.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر گفت: در بحث توزیع بسته‌های معیشتی نیز نزدیک به هشت هزار خانواده محروم و نیازمند شناسایی شده تا بعد از پالایش بسته معیشتی آنها اختصاص داده شود.

khedmat razavi1
کمک‌های ۸۵ میلیارد ریالی کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر (سال ۱۴۰۱)
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته بسته‌های معیشتی شامل برنج، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ بود که شاید امسال این اقلام با تغییراتی همراه باشد.
خورده‌بین مقدم اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در بخش‌های مختلف اشتغال، بانوان خانه‌دار، سلامت و آزادسازی زندانیان معادل ۸۵ میلیارد ریال به جامعه هدف پویش‌ها کمک شده است.
اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای بوشهری‌ها
وی افزود: در بحث اشتغال‌زایی نیز در دو نوبت در مجموع شرایط برای پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده شده است که منجر به ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی برای دهک‌های ۴و ۵ خواهد شد.
خورده‌بین مقدم ادامه داد: برای ماه مبارک رمضان نیز پویش سفره‌ افطار در دستور کار است که جزئیات این پویش بزودی اطلاع رسانی می‌شود.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر گفت: برای پرداخت نذورات برای امام رئوف بدون نیاز به حضور در حرم رضوی امکان کمک وجود دارد که این مهم از طریق شماره‌های حساب‎های اعلام شده امکان پذیر شده است.
وی اضافه کرد: دو مجموعه زائرسرای رضوی و زائرشهر رضوی برای استفاده زائران علی بن موسی الرضا (ع) پیش بینی شده که خدمات خودتی را با قیمتی بسیار پایین عرضه می‌کنند.
اعزام ۱۴ کاروان زائر اولی و زائر محروم به مشهد مقدس
به گفته خورده‌بین مقدم با ۱۴ اعزام ۴۵ نفره در حدود ۶۳۰ نفر در قالب زائر اولی و زائر محروم محقق شده است.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر گفت: زائر محرومی افرادی هستند که پس از سال‌ها موفق به زیارت حرم رضوی نشدند.
وی ادامه داد: زائر اولی‌ها و زائران محروم اعزامی به مدت سه روز مهمان امام رضا از لحاظ اسکان، تغذیه و برنامه‌های فرهنگی شدند که عمده آنها نیز از سادات، نیازمندان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group