پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر از عزم جدی این دانشگاه در راستای مهارت آموزی و توانمند سازی جوانان استان در دستیابی به شغل خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، دکتر فضل الله لک در نشست کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان که با حضور دکتر باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر برگزار شد، ضمن تشریح ظرفیت ها و نقاط قوت دانشگاه خاطر نشان کرد واحد استانی بوشهر با هدف ترویج و توسعه رشته های مهارتی، ارتقای سطح اشتغال پذیری مهارت آموختگان، افزایش کیفیت‌ دوره های آموزشی با حضور در محیط کار مناسب، نیازسنجی و نیازآفرینی مبتنی بر آینده پژوهی به منظور توسعه متوازن کسب و کارهای زیست بوم، از عزم جدی دانشگاه در راستای ایجاد اشتغال و کسب و کار پایدار برای دانش آموختگان دانشگاه خبر داد.
دکتر لک در ادامه افزود: با توجه به رسالت و مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی که در حوزه اشتغال و کارآفرینی با اهداف و مأموریت های متمایز از سایر دانشگاه ها و زیر نظام های آموزش عالی، واحد استانی بوشهر اقدام به انعقاد تفاهم نامه های مشترک همکاری دوجانبه با دستگاه ها و نهادهای متولی و مرتبط با حوزه اشتغال و کارآفرینی در استان نموده است که در همین راستا تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این نشست منعقد می شود.

eneghad daneshgah
دکتر علی باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت های بالقوه و عملکرد مثبت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و مراکز آموزش علمی کاربردی در استان بیان داشت: مهمترین معضل کشور ما کمبود مهارت است و مهارت جایگاه ویژه ای در اقتصاد دارد، این دانشگاه باید با نیاز سنجی، آموزش های خود را متناسب با نیازهای کارآفرینی استان توسعه دهد و با ارائه و ترویج آموزش های مهارتی به رفع مشکل بیکاری جوانان استان و تربیت نیروی انسانی ماهر کمک نماید و این امر مورد حمایت مجموعه استانداری بوشهر نیز خواهد بود.
دکتر باستین با تأکید بر مزیت های استان بوشهر در حوزه های دریا و شیلات، نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی و گردشگری افزود: انتظار می رود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با توجه به ظرفیت و رسالت خود در راستای ایجاد اشتغال، کسب و کارهای پایدار و ساز وکار فنی جهت ارتقاء بهره وری منابع، نقش نقش اساسی ایفاء نماید.
دکتر مصدق کشاورزی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: بی شک مأموریت این دانشگاه با سایر دانشگاه های استان متفاوت است و با توجه به اهمیت مهارت محوری و کارآفرینی در این دانشگاه، آماده هرگونه همکاری مشترک در ارائه خدمات و استفاده از ظرفیت کارآفرینان و ایده پردازان خلاق این دانشگاه هستیم و انشاالله زمینه ساز تحولی اساسی در حوزه مهارت آموزی و اشتغال آفرینی در استان باشد.
شایان ذکر است این تفاهم نامه به ¬منظور اجرای کارگاه ها و دوره های آموزشی مهارتی تک پودمان، تک درس، کوتاه مدت و ارائه مدرک دانشگاهی معتبر با رویکرد تضمین شغل و با هدف توسعه گفتمان و دانش دیپلماسی مهارتی با هدف ایجاد تضمین شغل و جذب داوطلبان مستعد و جویای کار و بهبود بازار کسب و کار استان منعقد گردید.
از بندهای مهم این تفاهم نامه می توان به احصاء رشته های مورد نیاز و نیازسنجی شغلی در حوزه های گوناگون، مرتبط با زیست بوم و نیاز بازار کار استان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اشاره نمود که پس از ارائه به دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان بوشهر این رشته ها و دوره های آموزشی تدوین و توسط مراکز 14 گانه آموزش علمی کاربردی در سراسر استان اجرایی می شوند.
لازم به ذکر است که این رشته ها به صورت تضمین شغل بوده و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بر اساس میزان مهارت، دانش لازم و اولویت بندی، استخدام و جذب بازار کار می شوند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group