جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی باید استقلال داشته باشند، گفت: دستگاه‌های اجرایی حداقل مشاغل را در روابط عمومی‌ها ایجاد کنند و نباید غلبه کارهای دیگر در روابط عمومی باشد.

به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی روز چهارشنبه 24 اسفند ماه در نشست هیئت‌رئیسه روابط عمومی‌های استان بوشهر در دشتستان ضمن عرض تسلیت رحلت حسین دهقان اظهار داشت: درگذشت این مجری توانمند و خبرنگار استان بوشهر حقیقتاً ضایعه‌ای غیرقابل‌جبران برای شهرستان و جامعه هنری بود.
وی یاد و خاطره علی پیرمرادی را گرامی داشت و اضافه کرد: سابقه روابط عمومی و ارتباطات مردمی مبتنی بر قدمت بشر است.
بنافی با اشاره به اینکه هنر روابط عمومی در هر دوره به شکل‌های مختلفی بوده ابراز داشت: اهمیت روابط عمومی در طول قرن یک ابزار راهبردی در سده کانون‌های قدرت و ثروت شد روابط عمومی به‌عنوان بخشی از رسانه بسیار حائز اهمیت است و در سطح خرد جایگاه راهبردی است که مأموریت آن را در قالب هنر رسانه و فضای دیداری و بصری و سمعی به افکار عمومی منتقل کند.

neshast ravabe omoomi b 1
فرماندار دشتستان روابط عمومی را برای مدیریت توصیف کرد و گفت: امروز روابط عمومی یک حرفه، تخصص و فن است و باید به‌عنوان یک مؤلفه راهبردی برای هر دستگاه اجرایی قرار بگیرد.
وی یکی از چالش‌ها را در درون دستگاه‌ها و نهادها عدم اطلاع کافی از جایگاه روابط عمومی دانست و بیان داشت: قرار دادن افراد غیرمتخصص و غیر متعهد در روابط عمومی از دیگر چالش‌های این قشر است.
بنافی با اشاره به اینکه امروزه کشور زیر شدیدترین بمباران رسانه‌ای دشمن قرارگرفته ابراز داشت: هدف دشمن از این بمباران حمله به باورهاست که در آن هویت زدایی می‌کند.
وی تأکید کرد: در مقابل این جنگ ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه باید خودمان را قوی کنیم و در کنار آن روابط عمومی و رسانه‌ها با هنر خودشان اخبار درست و حقیقی مبتنی بر امید انجام بدهند.
بنافی مجهز کردن روابط عمومی‌ها را جزئی‌ترین نیاز عنوان کرد و گفت: برای انتقال بهتر خبرها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی باید روابط عمومی‌ها مجهز بشوند.
وی تخصصی شدن آموزش‌ها به روابط عمومی‌ها را خواستار شد و ابراز داشت: روابط عمومی‌ها باید علم و هنر خبرنویسی را به‌صورت تخصصی یاد بگیرند.
بنافی، استقلال روابط عمومی‌ها یکی از خواسته‌های روابط عمومی‌ها عنوان کرد و بیان داشت: باید دستگاه اجرایی حداقل مشاغل را در روابط عمومی‌ها ایجاد کنند نباید غلبه کارهای دیگر در روابط عمومی باشد.
فرماندار دشتستان بازدید سرزده از روابط عمومی‌ها را از دیگر درخواست‌ها در جلسه عنوان کرد و تصریح کرد: صدور حکم مسئولیت برای مدیران روابط عمومی، انعکاس عملکرد دستگاه‌ها از طریق روابط عمومی، کنفرانس خبری در هر فصل و ارزیابی روابط عمومی ادارات را از دیگر مصوبات جلسه برشمرد.

خبر مرتبط:

جلسه هیئت‌رئیسه شورای روابط عمومی‌های استان بوشهر در دشتستان برگزار شد+ تصاویر

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group