جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

نشست مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر با استاندار برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از آستان نیوز- بوشهر، در این نشست مهران خورده بین مقدم گزارشی از ساختار دبیرخانه کانون های خدمت رضوی و جایگاه آن در استان بیان نمود.
مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهرگفت: مجموعه دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان ها در ذیل بنیاد کرامت رضوی مشغول به فعالیت می باشد.
خورده بین مقدم درادامه افزود: مجموعه بنیاد کرامت رضوی تحت اشراف آستان قدس در استان‌ها و درهر شهری رابطی تشکیل شده است تا با استفاده از ظرفیت بسیار گسترده مجموعه خادمیاری در استان ها و نیز در تعامل با مجموعه های شش‌گانه ذیل بنیاد کرامت به انجام ماموریت‌ها بپردازد و تحقق برنامه های آن مجموعه در حوزه محرومیت زدایی و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی انجام وظیفه کند.

astan razavi
وی تصریح کرد در حوزه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهرحدود ۱۳۰۰خادمیار و یاور رضوی درسطح استان درحال فعالیت می باشند.
خورده بین مقدم افزود: بنیاد کرامت رضوی با داشتن مجموعه های ششگانه(مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی، مرکز جامع مشاوره، معاونت خدمات اجتماعی، مؤسسه موقوفه زایر، مؤسسه تربیت بدنی مرکز امور بانوان و خانواده) نسبت به پیاده سازی برنامه ها و مأموریت‌های خود در قالب دبیرخانه های خدمت رضوی در استان ها ایفای نقش می کند.
مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر اظهار داشت: دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان ذیل بنیاد کرامت رضوی تحت اشراف تولیت آستان قدس رضوی تشکیل شده تا فعالیت‌هایی اثربخش و ماندگار جریان یابد در این راستا خدمت‌رسانی به مردم به ویژه نیازمندان ارائه ‌نماید.
وی با اشاره به کادرسازی خادمیاران باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ما ازظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عظیم خادمیاران و یاوران رضوی که در این حوزه وجود دارد استفاده می کنیم .
وی خاطرنشان کرد: با هم افزایی وهم سویی با دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و فرهنگی فعالیت‌های در حوزه استان انجام شد و توانستیم امسال زیارت اولی و محروم ۶۳۰ نفر به مدت ۳ روز درقالب اسکان و غذا و برنامه های فرهنگی مهمان آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام دربخشهای نیازمندان، زوج های جوان، سادات و افراد تحت پوشش کمیته حضرت امام خمینی رحمه الله و بهزیستی به مشهد مقدس اعزام شدند. درحوزه دانش آموزان محروم توزیع لوازم التحریردراول مهرماه بین نیازمندان، آزادسازی زنان زندانی جرایم غیر عمد، اعزام ورزشکاران به مشهد مقدس و همچنین ۱۴۵ فقره وام ازدواج اعطا شد.
مدیر کانون های خدمت رضوی استان با یادآوری فعالیت‌هایی حوزه بانوان و روز زن گفت: نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین در مشهد مقدس برگزار و یکی از بانوان استان بوشهر مقام برتر را کسب کرد، همچنین در حوزه فرزندآوری کانون بانوان و خانواده فعالیت مستمر را انجام داده اند.
وی با اشاره به راه اندازی مجمع خیرین خادمیاران در استان بوشهر گفت: در ۱۰ شهرستان مجمع خیرین خادمیاران تشکیل شده که در حال حاضر در بیست محور تخصصی در حال فعالیت می باشد.
وی درخصوص پویش نذر و شفا گفت: این پویش در قالب یک بیمارستان صحرایی به مدت ۳ روز در مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهر کلمه بخش بوشکان به مردم خدمات‌ رسانی انجام شد و تعداد ۳۰۰۰ نفر از مردم بخش بوشکان شهرستان دشتستان به همت دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان بوشهر به صورت رایگان ویزیت شدند و خدمات پزشکی و دارو دریافت کردند.
خورده بین مقدم درخصوص بحث اشتغالزایی نیز افزود: ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۲۰۰ میلیارد ریالی از طرف اداره کار تبصره ۱۶ برای اشتغال در نظر گرفته شده که نیازمندان تحت پوشش برای دریافت وام معرفی می شوند.
مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر گفت: پویش جامه مهربانی با توزیع لباس درآستانه عیدسال بین فرزندان نیازمند، مرمت و بازسازی ۲۰ خانه نیازمند که با همکاری گروه های جهادی، عمرانی در سطح استان، تهیه بیست فقره جهیزیه برای میلاد امام حسن(ع)، ۱۴۵ فقره وام، راه اندازی بانک اطلاعاتی در خصوص بسته های معیشتی که 6200 نفردراین حوزه به معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی معرفی شده است از دیگر اقدامات انجام شده است.
استاندار بوشهر دراین نشست با استقبال از فعالیت های انجام شده عنوان نمود نشستی با مجموعه خادمیاران و یاوران رضوی خواهیم داشت.
محمدی زاده با دعوت از مدیرکانون خدمت رضوی استان بوشهر دراولین جلسه شورای اداری گفت: درحوزه های زیربنایی مثل بحث اشتغال زایی هماهنگی های لازم را انجام واز ظرفیت صدا و سیما جهت جذب نذورات دراولین فرصت استفاده شود.
وی با بیان اینکه مکتب ائمه درس‌های بسیاری را به انسان می‌دهد، عنوان داشت: امام رضا(ع) چراغ راه شیعیان است و هر چه که بیشتر در این مسیر قرار گیریم، عاقبت به خیر خواهیم شد.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group