شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار جوی بر روی خلیج فارس و فعالیت آن طی امشب تا ظهر فردا در سطح استان گفت: طی این مدت، دریا متلاطم خواهد بود.

به گزارش دیارجنوب، طلیعه محمدی روز چهارشنبه اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر امروز با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار جو بر روی خلیج فارس و فعالیت آن طی امشب تا ظهر فردا در سطح استان و روی دریا، وقوع بارش پراکنده باران همراه با وزش باد، گاهی رگبار پراکنده باران همراه با تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ، به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان مورد انتظار است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین طی این مدت، دریا نیز متلاطم خواهد بود، ضمن اینکه در روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده با وزش بادهای شمالی، سواحل استان به خصوص در مناطق مرکزی و جنوبی، مواج پیش بینی می‌شود.

bad moj
وی گفت: طی این مدت آسمان استان کمی ابری همراه با غبار محلی، به تدریج افزایش ابر و از امشب بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از امشب در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ و در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group