سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

رییس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس از آزادی ۶۱ زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری خبر داد و گفت: بودجه مسئولیت اجتماعی پارس جنوبی در سال آینده ۵۲۵ میلیارد تومان است.

به گزارش دیارجنوب، حجت نظری عصر دوشنبه ۲۲ اسفندماه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: طی یکسال گذشته افتخاری نصیبم شد تا در قالب شورای راهبردی به مردم خدمت کنم.
وی به عمده ترین کار منطقه پارس اشاره کرد و گفت: گازی که از دریا به ساحل عسلویه منتقل میشود را در ۱۴ فاز از شرکت های گاز پارس جنوبی شیرین کرده تا تبدیل به خوراک پتروشیمی ها شود و بتوانیم محصولات ارائه دهیم.
وی میزان تولید گاز روزانه منطقه پارس در یکسال گذشته را ۷۰۵ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: ۷۵ درصد گاز کشور در عسلویه تامین می شود.
نظری با بیان اینکه ۱۸ پتروشیمی در این منطقه وجود دارد، افزود: در یکسال گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب خوراک صرفِ شرکت های پتروشیمی این منطقه شده که حاصل آن ۳۵ میلیون محصول بوده است.
رییس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس "عسلویه" را جزو مناطق عملیاتی کشور عنوان کرد و گفت: در یکسال گذشته ۵۵ درصد ارز کشور از این منطقه تامین شده است.
وی درخصوص مسئولیت های اجتماعی شرکت های پتروشیمی منطقه عنوان کرد: در مجموعه پتروشیمی های راهبردی ۴۱ شرکت عضو هستند که هرکدام در مسئولیت اجتماعی سهمی داشته و از ۱ تا ۱۰ درصد پرداخت می کنند.

neshast sh rahbordi 1
رییس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس ادامه داد: مسئولیت اجتماعی منطقه در زمینه آموزش، درمان، سلامت، ورزش، زیرساخت ها و امورات فرهنگی است.
نظری سیاست شورای راهبردی را مشارکت عنوان کرد و گفت: ما به دستگاه های اجرایی در تکمیل پروژه ها کمک میکنیم و درواقع ما بعنوان خیّر هستیم که عنوانش را مسئولیت اجتماعی نامگذاری کرده اند.
وی درخصوص تشکیل هیئت مدیره شورای راهبردی بیان کرد: مدیران ۴۱ شرکت پتروشیمی منطقه پارس با برگزاری جلسه ی انتخاباتی، هیئت مدیره شورای راهبردی را تشکیل می دهند.
نظری با بیان اینکه طی سال گذشته در زمینه مسئولیت های اجتماعی از بلیط هواپیما تا مشارکت در تکمیل پروژه آبرسانی سیراف به جم کمک شده، افزود: برای مسئولیت اجتماعی در همه حوزه ها باید اولویت بندی کنیم.
رییس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی محدود به حوزه خاصی نیست و چهارچوب مشخصی ندارد، افزود: مسئولیت اجتماعی به لحاظ قانونی الزامی نیست و قانون خاصی برایش تعریف نشده ولی از نظر اخلاقی وظیفه و الزام است.
وی روابط عمومی ها را نگاه بیدار جامعه عنوان کرد و گفت: روابط عمومی ها باید در زمینه مسئولیت اجتماعی به ما کمک کنند تا از دولتی شدن آن جلوگیری شود.
رییس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس خاطر نشان کرد: با دولتی شدن مسئولیت اجتماعی، منبع تامین آن نیز دولتی شده و دسترسی و مشارکت ما محدود می شود.
وی با بیان اینکه استان بوشهر بودجه خوبی دارد، افزود: بودجه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.
نظری عنوان کرد: سهم شورای راهبردی از بودجه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی کشور برای استان بوشهر در سال آینده ۵۲۵ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش دارد.
رئیس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس خاطر نشان کرد: سهم شرکت‌های پتروشیمی باید مشخص شود تا پس از تصویب در مجامع و دریافت سهم از شرکت ها به نیابت از آنها براساس اولویت‌های تعیین شده هزینه شود.
وی ابراز داشت: سال گذشته تمام محصولات نمایشگاه صنایع دستی به کارمندان پتروشیمی ها بصورت بن ارائه شد و همچنین برای کمک هزینه غرفه صنایع دستی در جام جهانی قطر نیز کمک کردیم.
نظری درخصوص آزادسازی زندانیان بیان کرد: امسال ۱۰ میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد هزینه شده که ۶۱ زندانی با ۱۵۴ میلیارد بدهی از زندان آزاد شدند.
وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یکهزار میلیارد تومان ثروت ملی تولید کرده، افزود: احداث ۲۳۰ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد استان و پرداخت ۴هزار میلیارد تومان ارزش افزوده در سال گذشته انجام گرفته است.
وی یادآور شد: مدارس سنگی و کانکسی در استان نیز تا پایان سال آینده جمع آوری می شود.
رییس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس تصریح کرد: هرچقدر اقدامات مسئولیت اجتماعی منعکس شود و مردم در جریان کارها قرار بگیرند، ما میتوانیم در امورات مشارکت بیشتری داشته باشیم.
وی از کاهش ۵۰ درصدی مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: اردیبهشت ماه سالجاری در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تفاهم نامه ای با کمیته امداد در زمینه مسئولیت های اجتماعی منعقد شد که نشان دهنده بلوغ اجتماعی صنعت است.

neshast sh rahbordi 1neshast sh rahbordi 1neshast sh rahbordi 1neshast sh rahbordi 1neshast sh rahbordi 1neshast sh rahbordi 1neshast sh rahbordi 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group