سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۵ درصد افزایش به ۱۸۸۵ دلار و ۹۷ سنت رسید.

به گزارش دیارجنوب، قیمت طلا پس‌از افزایش 2 درصدی در روز جمعه همچنان به روند افزایش خود در آسیا ادامه می‌دهد. تمایل سرمایه‌گذاران به این فلز گران‌بها به‌دنبال سقوط یکی از بانک‌های بزرگ آمریکا افزایش یافته است.
سقوط بانک سیلیکون ولی آمریکا که دومین ورشکستگی بزرگ یک بانک آمریکایی در تاریخ این کشور است، باعث نگرانی درمورد گسترش تأثیرات آن در کل سیستم مالی شده و قانون‌گذاران آمریکا را وادار به انجام اقداماتی جهت حمایت از سرمایه‌گذاران این بانک کرده‌است.

tala gheymat
طلا از این بی‌ثباتی به‌وجودآمده سود برد و به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده است. نگرانی درمورد شرایط بانک سیلیکون ولی به نفع این فلز گران‌بها بوده‌است. دراین‌بین انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته تصویر پیچیده‌ای از اقتصاد ارائه داده، چون فدرال رزرو آمریکا همچنان در فکر افزایش بیشتر نرخ بهره است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.95 درصد افزایش به 1885 دلار و 97 سنت رسید.
گزارش تورم آمریکا قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود، در تعیین اقدام بعدی بانک مرکزی آمریکا در شرایط سقوط این بانک بزرگ مؤثر است. پیچیدگی‌های مالی به‌وجودآمده در نتیجه‌ این اتفاق می‌تواند باعث کاهش احتمال یک اقدام سخت‌گیرانه از سوی فدرال رزرو در اجلاس این ماه باشد.
قیمت نقره امروز با 1.90 درصد افزایش به 20 دلار و 90 سنت رسید و پلاتین با 0.62 درصد افزایش 970 دلار و 82 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group