پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

بخشدار شبانکاره از ذخیره سازی ۵۱۱ میلیون مترمکعب آب در سد رییسعلی دلواری و عملیاتی شدن ۱۶ پروژه حوزه برق طی سالجاری خبر داد و گفت: درحال حاظر اولویت اصلی کشور با جاده خشت- شبانکاره نیست.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، ابراهیم حسینی روز شنبه 20 اسفند ماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دهیاری های بخش شبانکاره طی سالجاری در زمینه مشارکت با ادارات آب، برق، مدارس و سایر دستگاه های اجرایی پای کار بودند و خدمات ارزنده ای ارائه کردند.
بخشدار شبانکاره با اشاره به حوزه برق رسانی بیان داشت: طرح توسعه و تجهیز 8 پست هوایی فشار متوسط به طول 117.37 متر با اعتبار 11.5 میلیارد تومان در سالجاری انجام گرفت.
وی به نوسازی شبکه های برق رسانی و آب در بخش شبانکاره اشاره کرد و گفت: در سال جاری 54 پروژه داخلی توسط پرسنل اداره برق شبانکاره با اعتبار 60 میلیارد ریال و معادل 40 درصد بودجه داخلی شهرستان اجرایی شد.
حسینی از عملیاتی شدن 16 پروژه در حوزه برق با همکاری دهیاری ها و شوراهای بخش خبر داد و گفت: مهمترین شاخصه این حوزه در سال آینده اصلاح 6 روستا بصورت رفع ضعف ولتاژ، نوسازی و تعویض سیم و کابل است.

n bakhshdar shabankare 1
بخشدار شبانکاره با اشاره به حوزه بهداشت و درمان و پروژه های افتتاحی بخش شبانکاره در دهه فجر عنوان کرد: در ایام الله دهه فجر 2 خانه بهداشت افتتاح و به بهره برداری رسید و همه مراکز بهداشتی بروز رسانی شدند.
حسینی یاد آور شد: از ابتدای سالجاری تاکنون 31 هزار و 250 نفر توسط پزشک در بیمارستان محلی و خدمات جامع سلامت شبانکاره ویزیت شده اند.
وی از نوسازی 1200 متر از لوله های انتقال آب در بخش شبانکاره طی سالجاری خبر داد و گفت: نوسازی و توسعه لوله های انتقال آب به طول800 متر و همچنین خرید و نصب پمپ شماره 4 در شهر شبانکاره انجام شد.
بخشدار شبانکاره از اجرای 55 هزار متر مربع آسفالت معابر در روستای خلیفه طی سالجاری خبر داد و گفت: 118 هزار و 700 متر مربع آسفالت در کل روستا ها ی بخش شبانکاره اجرا شد که در دهه فجر به بهره برداری رسید.
بخشدار شبانکاره به کسب مقام های متعدد در حوزه آموزش و پرورش و اقدامات مطلوب در دهه فجر اشاره کرد و گفت: مدرسه خیر ساز اتباع روستای خلیفه با اعتبار 8.5 میایارد تومان، مدرسه خیر ساز شهید مدرس در روستای پلنگی با اعتبار 1.5 میلیارد تومان و مدسه شهید صدر روستای دهداران علیا با اعتبار 2 میایارد تومان در دهه فجر سالجاری کلنگ زنی شدند.
حسینی به اقدامات مطلوب کمیته امداد بخش شبانکاره درخصوص تهیه جهیزیه، مسکن و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 34 میلیارد تومان در قالب تسهیلات به مددجویان پرداخت شده که 511 فرصت شغلی را فراهم کرده است.
بخشدار شبانکاره عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 30 مورد از 41 مسکن درنظرگرفته شده برای مددجویان به بهره برداری رسیده که 11 مورد دیگر نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
وی نیازمندی ها و اولویت های بخشداری شبانکاره در سال آینده را برشمرد و عنوان کرد: تعریض و ایمن سازی راه های روستایی از اولویت این بخشداری است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.
حسینی با بیان اینکه راه روستایی عطیبه وچهل زرعی عرب و عجم از لحاظ ایمنی در سطح پایینی قرار دارد، افزود: روستای گلدشت نیز بعنوان روستای گردشگری و کشاورز دشتستان محسوب می شود که با توجه به پرتردد بودن راه این روستا باید نسبت به ایمن سازی آن اقدام شود.
بخشدار شبانکاره اضافه کرد: روستای دهداران در مسیر جاده اصلی برازجان- گناوه از راه های اصلی کشور و مسیر پرترافیکی است که با توجه به نامشخص بودن ورودی این روستا در سال 1402 نسبت به این نقطه حادثه خیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
وی از بهسازی راه ورودی 3 روستای محمدجمالی، ذکریایی و بهر در بخش شبانکاره طی سالجاری خبر داد و گفت: بهسازی راه ورودی این 3 روستا تکمیل و به جاده اصلی متصل شده که آسفالت آن نیز تا پایان سالجاری به اتمام می رسد.

n bakhshdar shabankare 1
حسینی به دیگر اولویت های بخشداری شبانکاره در سال آینده اشاره کرد و گفت: ناحیه صنعتی، شهرک دامپروری، نهضت ملی مسکن (زمین آن به استان معرفی شده و در حال استعلام است)، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری شبانکاره و تکمیل دیگر پروژه های ناقص سال های گذشته از جمله اولویت های بخشداری در سال 1402 خواهد بود.
وی از تکمیل ساختمان آتش نشانی روستای دهداران سفلی با اعتبار 1.5 میلیارد تومان در سالجاری خبر داد و گفت: این ساختمان از شاخص ترین پروژه های روستای دهداران سفلی بود که بدلیل مهیا نشدن ماشین در دهه فجر به بهره برداری نرسید.
بخشدار شبانکاره از افزایش سطح زیر کشت قراردادی گندم در سالجاری خبر داد و گفت: در سال گذشته 450 هکتار سطح زیر کشت داشتیم که امسال به 1600 هکتار رسیده و وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص راه خشت به شبانکاره عنوان کرد: درحال حاظر اولویت اصلی کشور با جاده دالکی- کنارتخته است که از جاده های ترافیکی محسوب میشود و درخصوص راه خشت به شبانکاره نیز درحال حاظر اقدامی صورت نگرفته و همچنان پیگیر خواهیم بود.
بخشدار شبانکاره از ذخیره سازی ۵۱۱ میلیون مترمکعب آب در سد رییسعلی دلواری طی سالجاری خبر داد و گفت: یکی از مطالبات جدی کشاورزان بخش شبانکاره بهره مند شدن از آب این سد است که طرح مطالعات تکمیلی آن صورت گرفته و پیگیر تخصیص اعتبار هستیم.
حسینی از کاشت 15 هزار نهال در روز درختکاری در بخش شبانکاره خبر داد و گفت: همزمان با منابع طبیعی و روز درختکاری؛ طرح مردمی کاشت 1 میلیارد نهال در کشور آغاز شد که از این تعداد 14 میلیون و 500 نهال سهم استان بوشهر بود.
وی اضافه کرد: 15 هزار نهال از تولیدات داخلی منابع طبیعی شبانکاره بود که 5 هزار مورد با مشارکت مردم غرس شد و 10 هزار نهال دیگر نیز بصورت رایگان برای طرح مقابله از بیابان زدایی در اختیار مردم برای کاشت در زمین و باغ ها فرار گرفت.
بخشدار شبانکاره درخصوص ارائه خدمات از سوی مدیران تصریح کرد: با مدیرانی که در ارائه خدمت رسانی به مردم کوتاهی کنند و پای کار نباشند برخورد خواهد شد.

n bakhshdar shabankare 1n bakhshdar shabankare 1n bakhshdar shabankare 1n bakhshdar shabankare 1n bakhshdar shabankare 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group