شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اداره برازجان از خودکفایی ۳۰۰ خانوار و تحقق ۱۱۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان در سالجاری خبر داد و گفت: در حال حاظر ۶ هزار خانوار در بخش مرکزی شهرستان دشتستان تحت پوشش این نهاد هستند.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، مراد شمس الدینی ظهر روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: در بخش مرکزی شهرستان دشتستان ۶ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که خدمات مختلفی را دریافت میکنند.
وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت مددجویان بخش مرکزی در شهر برازجان ساکن هستند، افزود: ۴ هزار نفر از مددجویان ساکن شهر و ۲ هزار نفر در روستا زندگی می کنند.
شمس الدینی با بیان اینکه ۶ اداره کمیته امداد در شهرستان دشتستان بطور مستقل و برای دسترسی بهتر به مددجویان فعالیت دارند، افزود: یکی از برنامه های کمیته امداد اجرای طرح های مشارکتی مختلف با تامین اعتبار از افراد خیر و نیکوکار است.
شمس الدینی در تشریح این طرح ها عنوان کرد: افطار و اطعام در ماه مبارک رمضان، اطعام حسینی، جشن عاطفه ها، اکرام و ایتام، صدقات، جمع آوری زکات و جشن نیکوکاری از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد محسوب می شود.
رئیس کمیته امداد برازجان از فعالیت ۲۰ مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان خبر داد و گفت: طبق تفاهنامه با آموزش و پرورش هر مدرسه در شهرستان بعنوان یک پایگاه عمل کرد و در روز گذشته جشن نیکوکاری در دبستان مهتاب برازجان بصورت نمادین برگزار شد.

neshaste komite borazjan 1
وی هدف از برپایی جشن و زنگ نیکوکاری در مدارس را انتشار و ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی در بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در نظر داریم تا با برگزاری این آیین ها در مدارس بتوانیم دانش آموزان را در سنین کم با فرهنگ دینی و مذهبی آشنا سازیم.
شمس الدینی با بیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری از ۱۵ دی ماه آغاز شده، عنوان کرد: تاکنون حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بصورت نقد، کالا و خدمات در بخش مرکزی دشتستان ثبت و توزیع شده است.
وی یادآور شد: از ظرفیت خیرین، حامیان طرح اکرام، بازاریان و خارج از شهرستان نیز برای طرح نیکوکاری استفاده شده است.
رییس کمیته امداد برازجان گفت: ۲ هزار خانوار تک نفره و دو نفره تحت پوشش کمیته بدلیل حجم بالای کار به مراکز نیکوکاری تحویل شده و خدمات آنها از طریق مددکار برون سپاری انجام می شود.
وی یکی از خدمات اساسی کمیته امداد در سالجاری را مربوط به حوزه اشتغال و خودکفایی خانوارهای تحت پوشش عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بیشترین اعتبار در حوزه اشتغال و خودکفایی استان به شهرستان دشتستان با مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که تا کنون بیش ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است.
شمس الدینی ابراز داشت: طبق تعهد در حوزه اشتغال باید ۱۲۸۵ فرصت شغلی فراهم میشد که تا کنون ۱۱۰۰ فرصت برابر با ۸۵ درصد ایجاد شده است.
رییس کمیته امداد برازجان از خودکفا شدن ۳۰۰ خانوار در سالجاری خبر داد و گفت: این تعداد خانوار مستمری آنها قطع شده ولی میتوانند از سایر خدمات کمیته استفاده کنند.
وی درخصوص آموزش مقدماتی خانواده ها و آشنایی با طرح اشتغالزایی بیان کرد: سهمیه کمیته امداد برازجان ۲۰۰ نفر بوده که انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: مهارت آموزی منجر به اشتغال با هماهنگی مراکز آموزشی مجوز دار و فنی و حرفه ای در سطح شهرستان طی سالجاری ۳۶۰ مورد بوده است.

neshaste komite borazjan 1
شمس الدینی درخصوص پایدارسازی طرح های اشتغال در بخش مرکزی گفت: تا کنون ۱۹۰ مورد طرح پایدارسازی در سطح بخش مرکزی داشتیم که برخی از طرح ها مربوط به سالهای گذشته است ولی همچنان نظارت ها ادامه دارد.
رییس کمیته امداد برازجان درخصوص کاریابی مددجویان بیان کرد: ۲۹۰ نفر سهم کمیته امداد برازجان بود که بطور کامل شناسایی و انجام شد.
شمس الدینی با بیان اینکه در حوزه حمایت خدمات متنوعی به مددجویان ارائه شده، ابراز داشت: یکی از مشکلات اساسی مددجویان استان و شهرستان درخصوص لوازم سرمایشی و گرمایشی بود که در سالجاری با مشارکت خیرین، کمیته امداد،حامیان طرح ایتام و اکرام و مراکز نیکوکاری ۳۳۰ دستگاه کولر تهیه و بین مددجویان توزیع شد.
وی با بیان اینکه یک سوم مددجویان استان متعلق به شهرستان دشتستان است، افزود: در سال جاری ۲۷۰ یخچال، ۱۹۳ مورد جهیزیه با پنج قلم کالای اساسی، ۳۰ بخاری، ۷۴ آبگرمکن، ۱۶ فرش و ۶۰ مخزن ذخیره آب برای مددجویان تهیه و توزیع شده است.
شمس الدینی از واگذاری انشعابات رایگان آب، برق و گاز برای مددجویان خبر داد و گفت: در سالجاری ۱۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد برازجان از پرداخت حق انشعاب معاف شدند.
وی با بیان اینکه ۴۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته برازجان اجاره نشین هستند، افزود: یکی از مشکلات اساسی بحث ودیعه مسکن است که امسال مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت شد.
رییس کمیته امداد برازجان از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان اجاره مسکن مددجویی در سالجاری خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال بصورت نقدی و درصدی از صدقات برای لوازم ضروری مددجویان در سالجاری هزینه شده است.

neshaste komite borazjan 1
وی به طرح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اشاره کرد و گفت: این صندوق به مرکز بانک ملی متصل است و مستمری کل مددجویان از این طریق پرداخت می شود.
شمس الدینی با بیان اینکه صندوق امید ولایت دارای کارت عضو شتاب است، افزود: در طول سال اعتبارتی به این صندوق اختصاص می یابد که در زمینه های مختلف، تسهیلات قرض الحسنه را برای رفع مشکلات مددجویان ارائه می دهد.
رییس کمیته امداد برازجان عنوان کرد: در سالجاری مبلغ ۴۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار صندوق امداد ولایت برازجان بود که برای مددجویان هزینه شد.
وی جذب سپرده را یکی از برنامه های صندوق امداد ولایت عنوان کرد و گفت: در سال جاری با بیش از ۲ میلیارد تومان جذب سپرده در سطح استان رتبه اول را کسب کردیم.
شمس الدینی ابراز داشت: ۱۸۸۵ نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۱۶ دانشجو در دانشگاه های شهرستان تحت پوشش کمیته امداد برازجان مشغول به تحصیل هستند.
وی یکی از اهداف کمیته امداد را جلوگیری از ترک تحصیل مددجویان عنوان کرد و گفت: ۵۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری به تحصیل بازگشتند.
رییس کمیته امداد برازجان بیان کرد: تنها مرکز آموزشی و پرورشی خوابگاهی پسرانه با ظرفیت ۵۵ نفر در برازجان وجود دارد که تحت پوشش کمیته امداد است.
وی به بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیمه ۱۵۰ زن سرپرست خانوار در سالجاری پرداخت شده و ۱۵ خانواده به سن بازنشستگی رسیدند که بصورت ماهیانه حقوق دریافت می کنند.
شمس الدینی درخصوص اسناد درمانی مددجویان در سالجاری عنوان کرد: مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان بابت اسناد درمانی و همچنین ۱۰۰ میلیون تومان برای توزیع کالا و توانبخشی بیماران صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد برازجان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه طرح ایتام و اکرام مورد استقبال قرار گرفته، افزود: ۹۶۳ فرزند یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد برازجان است که شامل ۱۷۰ ایتام و ۷۸۸ محسنین می شود و ۲۳۴۴ خیّر حامی و طرف قرارداد ما برای این طرح هستند.

neshaste komite borazjan 1neshaste komite borazjan 1neshaste komite borazjan 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group