جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

نمایندگان مجلس بانک مرکزی را موظف کردند تا از پروانه چرای دام و چاه کشاورزی و یا سند مالکیت اراضی کشاورزی به عنوان تضمین بازپرداخت تسهیلات روستاییان و کشاورزان استفاده کند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز یکشنبه 14 اسفند در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بندهای (ط)، (ک) و (ل) تبصره (8) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ط) تبصره (8) ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ به‌ منظور تسریع در جبران خسارت و ترمیم خرابی‌های ناشی از وقوع سیل و جلوگیری از افزایش خسارت، کارگروهی مرکب از استاندار یا معاون عمرانی وی (رئیس کارگروه)، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و حسب مورد مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان برای این استان، مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و رئیس کل دادگستری استان مجازند متناسب با میزان خسارت و خرابی برآورد شده، با پیشنهاد فرماندار شهرستان ذی‌ربط، مجوز ترک تشریفات مزایده برای بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاک مازاد آب‌‌بندان‌ها برای پیمانکارانی که در راستای جبران خسارت و ترمیم خرابی‌های سیل بکار گرفته شده‌اند را صادر کنند.

pool tashilat

واگذاری بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای برای ساماندهی و لایروبی رودخانه مربوط در محدوده شهرها از طریق ترک تشریفات مزایده به شهرداری همان شهر و وزارت راه و شهرسازی، توسط شرکت‌های آب منطقه‌ای ‌استان‌ها و حسب مورد سازمان آب و برق خوزستان برای این استان مجاز می‌باشد.

براساس بند (ک) تبصره (8) ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ مجتمع و شهرک‌های کشاورزی مصوب هیأت‌ وزیران از مزایای مندرج در ماده (81) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) بهره‌مند می‌گردند.

براساس بند (ل) تبصره (8) ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است حداکثر یک‌ماه پس از ابلاغ این قانون طی دستورالعملی امکان پذیرش پروانه چرای دام، پروانه چاه کشاورزی، سند مالکیت اراضی کشاورزی ضمانت زنجیره‌ای و حساب یارانه ‌‌به‌عنوان وثیقه و تضمین بازپرداخت تسهیلات دریافتی روستاییان، کشاورزان، دامداران سنتی و عشایر از بانک‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات اعتباری غیربانکی را فراهم نماید.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group