پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر نسبت به افزایش امنیت حریم خصوصی در فضای مجازی هشدار داد و گفت: نقض حریم خصوصی برابر است با هرگونه دخالت در زندگی انسان‌ها، که باید از دید دیگران در امان بماند.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ مهدی قاسمی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: بسترهای فضای مجازی به عنوان یک صفحه و حریم خصوصی حتی اگر هم دارای رمزهای قوی باشد، انتخاب نشوند.
وی افزود: کاربران بدون تحقیق به اظهارات طرف مقابل حتی در صورت ارائه تصاویر هویتی، سجلی و شغلی اعتماد نکنند.
این مقام انتظامی بیان کرد: استفاده از رمزهای ترکیبی برای تجهیزات دیجیتال همراه و تغییر دوره‌ای آنها، به‌روز کردن مستمر آنتی‌ویروس‌های معتبر میتواند در افزایش امنیت حریم خصوصی در فضای مجازی مثمر ثمر باشد.

polic fata hoshdar
وی ادامه داد: کاربران بر روی لینک‌های با منابع ناشناس کلیک ننمایند و همچنین تصاویر حریم خصوصی خود را در تجهیزات متصل به اینترنت ذخیره نکنند.
سرهنگ قاسمی به شهروندان گفت: برنامه‌های کاربردی بانکی و غیره از منابع معتبر دریافت نموده و موارد تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی را دانلود ننمایند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه آگاهی‌‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group