جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

بخشدار مرکزی دشتستان به مدیریت و کنترل اعتبارات دهیاری ها و ۲ روستای فاقد دهیاری در شهرستان اشاره کرد و گفت: خانه بهداشت روستای قراول‌خانه با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، هادی عدالت روز یکشنبه ۷ اسفندماه در نشست با خبرنگاران هدف اصلی بخشداری را شناسایی و رفع مشکلات اساسی و زیربنایی دانست و اظهار داشت: در بدو ورود به بخشداری مرکزی با چالش آب بخصوص در روستاها مواجه بودیم که در این خصوص پیگیری های متعددی انجام شد.
وی با بیان اینکه بخش مرکزی ۲۲ روستا دارد، افزود: روستاهای حوزه شمال بخش مرکزی از لحاظ آب مشکلی نداشتند و تنها ۶ روستای حوزه جنوبی شامل روستاهای بنداروز، حسن آباد، نینیزک، گندم ریز، ابوالفیروز و سرکره با جمعیت ۱۲ هزار نفر با چالش آب مواجه بودند که با پیگیری های متعدد این مشکل بطور موقت برطرف شد.
عدالت به برگزاری جلسات متعدد با فرماندار دشتستان و شوراها درخصوص تنش آبی در روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: با پیگیری های متعدد در دهه فجر امسال شاهد کلنگ زنی انتقال آب از خط سوم به مجتمع بنداروز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و به طول ۷ کیلومتر بودیم که تا ۳ ماه آینده افتتاح و مشکلات حوزه جنوبی بطور کامل برطرف می شود.

neshaste bakhsdar m d 1
بخشدار مرکزی دشتستان با اشاره به خشک شدن زهکش در روستای زیارت دشتستان و مشکلات حوزه کشاورزی بیان کرد: طول این زهکش ۱۰ کیلومتر است که از جاده کلل-بنار آب شیرین تا رودخانه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: عملیات لایروبی ۶ کیلومتر از این زهکش بنا به نیاز فنی و درخواست های مردمی در دستورکار قرار گرفت که در حال حاظر آب براحتی در این مسیر جریان دارد و ۴ کیلومتر دیگر نیز با اعتبار تعیین شده ظرف مدت چند ماه آینده انجام خواهد شد.
عدالت به آبیاری نخیلات روستای کلل، بنار آب شیرین و زیارت از طریق پمپاژ اشاره کرد و گفت: پیش از این سه الکترپمپ جهت آبیاری نخیلات وارد مدار شده بود که با پیگیری های متعدد در راستای آبیاری بهتر و مصرف بهینه، چهارمین الکتروپمپ ایستگاه پمپاژ در روستای کلل شهرستان دشتستان اضافه شد.
بخشدار مرکزی درخصوص فرسودگی لوله های آب در روستاها گفت: زیرساخت لوله های آب در روستای بنداروز بطور کامل تعویض و استاندارد شدند.
وی با اشاره به صحبت های استاندار بوشهر در خصوص استفاده از منابع دهیاری ها و شهرداریها در راستای ایجاد اشتغال پایدار گفت: از ابتدای فعالیت در بخشداری درخصوص اشتغال، نظارات جدی بر دهیاری را در دستور کار خود قرار دادم که علاوه بر خود کفا کردن، منبع درآمدی برای آنها وجود داشته باشد.
وی عنوان کرد: به دهیاری های شهرستان ابلاغ شد که یک محل درآمد را تعریف و از این طریق سرمایه گذاری کنند.

neshaste bakhsdar m d 1
بخشدار مرکزی دشتستان با بیان اینکه هر کدام از روستاها یک شغل را تعریف کرده اند، افزود: دهقاید و بنداروز دو روستای بزرگ دشتستان بطور شاخص، شغلی را تعریف و برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی سرمایه گزاری کرده اند.
وی به نظارت جدی و کنترل هزینه های کلان در ۲۲ دهیاری موجود در دشتستان اشاره کرد و ابراز داشت: همه این نظارت ها با هماهنگی و بمنظور کنترل و جلوگیری از فساد های مالی در گذشته بود.
عدالت با تاکید بر کنترل هزینه ها و اعتبارات، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور و هجوم رسانه های بیگانه باید اعتبارات تعلق گرفته به دهیاری ها را مدیریت و علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد زایی کنیم.
بخشدار مرکزی دشتستان درخصوص حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: باتوجه به افزایش جمعیت و زیرساخت مناسب روستای قراول خانه یک خانه بهداشت با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان در سال گذشته کلنگ زنی شد که درحال حاظر دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی از نوسازی خانه بهداشت روستای سرکره با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: اورژانس ۱۱۵ خیّرساز روستای قلعه سفید با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان در پارک این روستا در حال ساخت است.
عدالت به بحث نوسازی مدارس در شهرستان دشتستان و مشکلات پیش رو در بخش مرکزی اشاره کرد و افزود: دبستانی در روستای نینیزک بت پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال تکمیل است و همچنین دیوار مدرسه های روستاهای بنار آب شیرین و بنه جابری نیز تکمیل و درحال استفاده است.
وی از برنامه ریزی های انجام شده درخصوص احداث مدرسه در روستای گندم ریز خبر داد و گفت: مدرسه ۵ کلاسه در روستای سرکره با همت یک خیّر و اداره کل نوسازی مدارس استان به ۶ کلاس تبدیل می شود و همچنین یک ثرایه داری خیّرساز نیز برای مدرسه ای در روستای بنداروز احداث خواهد شد.

neshaste bakhsdar m d 1
بخشدار مرکزی دشتستان به مدرسه کانکسی در روستای حسن آباد اشاره کرد و گفت: با اهدای مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان پول دیه فرزند خانواده داغ دیده ای در این روستا یک مدرسه ۳ کلاسه در دهه فجر کلنگ زنی شد.
وی به پیگیری ساخت سالن اجتماعات در مدرسه متوسطه کاردانش "حاج جعفر دالکی" با همکاری شورا و شهرداری دالکی اشاره کرد گفت: ساخت مدرسه ادب دهقاید نیر در اولویت و دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
عدالت به اقدامات انجام شده در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: زمین چمن مصنوعی روستای بارگاهی که نیمه تمام بود پیگیری شد.
بخشدار مرکزی دشتستان در خصوص راه های روستایی شهرستان گفت: از طریق راهداری به ساماندهی ورودی روستاها پرداختیم و مشکلات آنها را احصاء کردیم.
وی از ایمن سازی ورودی کلل خبر داد و بیان کرد: ورودی روستاهای گندم ریز، قلعه سفید، مسیر درودگاه به سمت زیارت در حال پیگیری بمنظور بهسازی و ایمن سازی هستند.
عدالت یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته، پروژه تعریض، بهسازی و ایمن سازی محور دهقاید به نظرآقا با اعتبار ۸ میلیارد تومان در دهه فجر امسال کلنگ زنی شد.
وی عنوان کرد: ۲ روستای صفی آباد و چاه عربی در شهرستان دشتستان فاقد دهیاری هستند.
وی اولویت کار بخشداری را اشتغالزایی و حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: از دهیاری هت خواستیم تا بودجه ای برای بخش فرهنگی اختصاص دهند که خوشبختانه با تشکیل جلسات شورای فرهنگی و با طراحی دفترچه در دهه فجر امسال، کارها به نحو مطلوب انجام شد.
وی در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای شهرستان گفت: دهیاری ها موظفند در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز گزارش دهند تا با ارسال نامه به جهاد کشاورزی، گشت های آنها موضوع را پیگیری و با دریافت حکم قضایی به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز بپردازند.

neshaste bakhsdar m d 1neshaste bakhsdar m d 1neshaste bakhsdar m d 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group