سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس پلیس فتای فراجا با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تمایل مردم برای انجام سفر نسبت به کلاهبرداری احتمالی برخی سودجویان...

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا، سردار وحید مجید در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: به طورکلی افراد سودجو و فرصت طلب از هر پدیده‌ای که در جامعه رخ داده و بر روی مردم تاثیربگذارد برای سودجویی سوء استفاده می کنند، به عنوان مثال در همین ماجرای زلزله خوی برخی از مجرمان سایبری اقدام به سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم کرده و با اعلام برخی شماره حساب‌های جعلی یا ایجاد درگاه های جعلی پرداخت از مردم کلاهبرداری کردند که پلیس فتا با این افراد برخورد کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تمایل مردم برای انجام مسافرت تصریح کرد: یکی از مواردی که ممکن است افراد سودجو و فرصت طلب با سوء استفاده از آن بخواهند از مردم کلاهبرداری کنند، کلاهبرداری در پوشش آژانس‌های مسافرتی، سفرهای ارزان خارجی، تورهای مسافرتی و ... است. کلاهبرداران سایبری در این موارد اقدام به انتشار آگهی های در پیام رسان ها و فضای مجازی کرده و قیمت های بسیار ارزان تر از امروز یا خدمات و امکانات بسیار زیادی را برای سفرهای خود معرفی می کنند.

fata

وی ادامه داد: این مجرمان از این طریق اقدام به جذب کاربران کرده و آنان را به صفحات خود هدایت کرده یا حتی از آنان می خواهند که به شکل تلفنی مبالغی را به شماره حسابشان واریز کنند. خب در این شرایط مردم عزیز حتما باید یکسری نکات را مدنظر قرار دهند. اول اینکه حتما بررسی کرده و مطمئن شوند که تورهای مذکور مجوز لازم از وزارت میراث فرهنگی را دارد یا خیر؟. همچنین علاوه بر سایت از محل دفتر آن نیز مطمئن شوند، چرا که برخی ازسودجویان صرفا با طراحی یک سایت اقدام به معرفی خود به عنوان آزانس مسافرتی می‌کنند.

مجید افزود: سایت حتما باید دارای ای-نماد معتبر باشد و علاوه بر آن لازم است که مردم خودشان نیز نسبت به آن آژانس مسافرتی تحقیقات لازم را انجام دهند، مثلا نامش را جستجو کرده یا نظرات دیگران را درباره آن مطالعه کنند.

رئیس پلیس فتای فراجا اظهار کرد: همچنین ممکن است این افراد، مردم را به سایت‌ها و درگاه‌های جعلی هدایت کرده و از این طریق به اطلاعات حسابشان دسترسی پیدا کرده و آن را خالی کنند. در همین راستا نیز تاکید می‌کنم که خرید بلیط هواپیما، ثبت نام تور، رزرو هتل و ... حتما باید از طریق شرکت‌های معتبر انجام شود و در غیر اینصورت ممکن است که مورد سوء استفاده قراربگیرند. کمترین حالت اینطور است که ممکن است این افراد با این تصور که بلیط هواپیما و بهای یک تور را پرداخت کرده‌اند به فرودگاه رفته و در آنجا از بی اعتبار بودن بلیط خود با خبر شوند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group