پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرماندار دشتستان از سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در شهرستان طی ایام دهه فجر و تصویب ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰ کیلومتر راه در شهرستان در حال تعریض، بهسازی و ایمن سازی است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی بعد از ظهر روز سه شنبه ۲ اسفندماه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم در ۲۲ بهمن ماه سال جاری با حضور پرشور و بی سابقه خود در راهپیمایی، نقشه های دشمنان را خنثی و حماسه ای با شکوه را رقم زدند.
وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال شاهد جهشی فوق العاده در شهرستان بودیم، افزود: با همراهی و هم افزایی دستگاه های اجرایی و درآمیختگی حوزه های اقتصادی، فرهنگی و بویژه عمرانی دهه ای فوق العاده ای در شهرستان رقم خورد و شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۵ پروژه بودیم.
بنافی با اشاره به برنامه های انجام شده در دهه فجر سال جاری ابراز داشت: در این دهه شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژها با سرمایه گزاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در سطح شهرستان بودیم که ۱۰ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشت.
وی با بیان اینکه در شهرستان از لحاظ حوزه اقتصادی اقدامات بزرگی انجام گرفته، افزود: در دهه فجر سال جاری یک پروژه پتروشیمی با اعتبار ۸ هزار میلیارد در شهرستان به بهره برداری رسید و در سفر ریاست جمهوری نیز شاهد افتتاح بزرگترین کارخانه آرایشی و بهداشتی در غرب آسیا با اعتبار اولیه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

edari esfand 1


فرماندار دشتستان با بیان اینکه حوزه فرهنگی یکی از دغدغه های اولویت دار مقام معظم رهبری است، افزود: امسال علاوه بر دفترچه حوزه های عمرانی و اقتصادی، یک جدول روزشمار دهه فجر در حوزه فرهنگی مربوط به همه اقشار طراحی شد که روزانه شاهد اجرای ۸ برنامه فرهنگی در سطح شهرستان بودیم.
بنافی به حوزه فضای مجازی و رسانه ای در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی دشتستان و روابط عمومی های مربوطه در دهه فجر اقدامات ارزنده ای ارائه کردند و در این حوزه شاهد حرکت خوبی بودیم.
وی با بیان اینکه دهه فجر امسال کارهای بزرگی در سطح شهرستان اجرایی شد، اذعان داشت: بیش از ۱۲۰ کیلومتر در حوزه راه در حال تعریض، بهسازی و ایمن سازی است و شاهد تحولی بزرگ در شهرستان دشتستان هستیم.
فرماندار دشتستان عنوان کرد: در سالجاری بیش از یکهزار میلیارد تومان در حوزه آب سرمایه گزاری شده و پروژه ها در حال انجام هستند.
وی به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از پروژه های استان در شهرستان دشتستان به حوزه بهداشت و درمان تعلق دارد که معادل ۷۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.
بنافی با اشاره به اجرای دیوارهای حفاظتی در سطح شهرستان بیان کرد: شهر برازجان به ۴۰ کیلومتر دیوار حفاظتی نیاز دارد که از اول انقلاب تاکنون ۲۰ کیلومتر آن انجام شده و در سالجاری با اقدامی بزرگ و جهادی شاهد اجرای ۱۰ کیلومتر دیوار حفاظتی در این شهر بودیم.
فرماندار دشتستان به بخش خصوصی و سرمایه گزاری در شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: توسعه شهرک صنعتی و اضافه شدن ۳ ناحیه صنعتی در بخش های شبانکاره، سعدآباد و آبپخش در دستور کار قرار گرفته که همگی نشان از تولید ثروت ملی در شهرستان است و باید هدفمند باشد.
وی به تامین زمین برای سرمایه گزاری در شهرستان اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی مربوطه باید با شناسایی سرمایه گزاران برای توسعه بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در شهرستان تلاش کنند.
بنافی با بیان اینکه دشتستان در حوزه آموزش و پرورش مظلوم واقع شده و دارای ۵۷ مدرسه تخریبی است، افزود: در سال جاری عملیات اجرایی نوسازی ۱۲ مدرسه در شهرستان آغاز شده و امیدداریم با برنامه ریزی هدفمند در ۴ سال پیش رو تمامی مدارس را نوسازی کنیم.
وی در خصوص حوزه مسکن عنوان کرد: برای اولین بار و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری واگذاری زمین برای خانواده های ۳ فرزندی در دشتستان انجام خواهد شد.
فرماندار دشتستان تاکید کرد: دستگاهای اجرایی موظفند تمامی اقدامات خود را به مردم اطلاع رسانی کنند و زمینه ایجاد نشاط، امید آفرینی و خنثی سازی نقشه دشمنان را فراهم سازند.
وی به سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر طی هفته آینده اشاره کرد و گفت: در این سفر آغاز عملیات اجرایی چند پروژه بزرگ، بازدیدها، فراخوان های مردمی، جلسه در شورای برنامه ریزی و دیدار با اقشار مختلف مردم انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه بهره برداری از سرمایه گزاری های وزارت نیرو در اولویت سفر رییس جمهور قرار دارد، افزود: در روز اول سفر ریاست جمهوری افتتاح پروژه وزارت نیرو با اعتبار ۳۸۰۰ میلیارد، افتتاح آب شیرین کن ۶۵۰۰ مترمکعبی وحدتیه و آب شیرین ۲۵۰۰ مترمکعبی مپنا، بهره برداری از طرح آبرسانی سیراف-جم، افتتاح آب شیرین کن بنک، سد باغون و اخند، جلسه ملاقات مردمی در خورموج، بوشهر وچهار شهرستان شمالی انجام می شود.
وی برنامه های دومین روز از سفر رییس جمهور را تشریح کرد و گفت: افتتاح یک پالایشگاه با اعتبار ۷ هزار میلیارد، سفر به ۳ بندر شمالی و اجرایی شدن پروژه های این بنادر، مراسم ازدواج ۲۵۰ زوج در سپاه همراه با جهیزیه و کمک هزینه های ازدواج، حضور در شورای برنامه ریزی استان، بازدید از سد دالکی، ملاقات مردمی در خورموج و افتتاح در پارس جنوبی از جمله برنامه های روز دوم خواهد بود.
بنافی ادامه داد: در حوزه واحدهای شهری و روستایی ۴۷۶ واحد شهری و یکهزار و ۷۴۵ واحد روستایی طی سفر ریاست جمهوری افتتاح میشود که از این میزان ۷۵۰ واحد روستایی متعلق به شهرستان دشتستان که در سالجاری ساخته شده است و همچنین ۲۴۲ واحد از ۴۷۶ واحد مسکونی در شهرستان دشتستان و در شهر برازجان است که به بهره برداری میرسد.
وی یادآور شد: برای سال آینده عملیات اجرایی ۴۷۰۰ واحد مسکونی در استان آغاز میشود که ۲۵۰۰ واحد آن در حوزه روستایی و ۵۰۰ واحد در حوزه شهری متعلق به دشتستان است.
فرماندار دشتستان عنوان کرد: طی سالجاری ۳۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی و عمرانی در استان بوشهر سرمایه گزاری صورت گرفته که از کل بودجه های عمرانی در کشور بزرگتر است.
بنافی بیان داشت: طی یازده سال گذشته کل آب شیرین کن های استان بوشهر ۱۰۵ هزار متر مکعب بود که در سالجاری این میزان به ۱۲۵ هزار متر مکعب رسیده است.
وی با بیان اینکه ریاست جمهوری زیر فشار دشمنان از لحاظ اداراکی، شناختی و رسانه است افزود: تمامی دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم باید برای تکریم از ریاست جمهوری در برنامه ها بخصوص در ملاقات حضوری ایشان در بوشهر شرکت و همراهی کنند.
فرماندار دشتستان درخصوص تخصیص اعتبارات بیان کرد: روسای دستگاه های اجرایی، شهرداران، بخشداران و دهیارانی که در برنامه اعتباری مربوط به تملک دارایی، اعتبار دفترچه ای دارند باید از طریق دستگاه های اجرایی استان بنابر تخصیص صورت گرفته برای جذب اعتبار تلاش و چانه زنی کنند.
وی به کار های مهمتر در سال آینده اشاره کرد و گفت: باید براساس اولویت بندی ها برنامه ریزی دقیقی انجام شود و درخصوص پروژه های عمرانی نیز فهرست بندی و بدنبال کد اعتباری باشیم تا کارها با ظرافت بیشتر انجام گیرد.
بنافی با بیان اینکه برنامه ریزی و آمادگی کامل برای انجام اقدامات در سال آینده مهم است، عنوان کرد: حوزه های آب، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و راه در اولیت اصلی ما قرار دارند.
وی به مصوبات و اقدامات صورت گرفته در خصوص سد دالکی و بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان اشاره کرد و ابراز داشت: ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان مصوب شده که بزودی نهایی خواهد شد.
وی درخصوص سفرهای نوروزی به شهرستان گفت: باید در ماه پایانی سال برای ورود مسافران به شهرستان و جذب گردشگر برنامه ریزی دقیق و مناسبی داشته باشیم.

edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1edari esfand 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group