سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

پلیس فتا ازمردم خواست به هیچ عنوان به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اعلام خبر کشف پرونده‌ی کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون ریالی اعطای امتیاز وام، از هم وطنان خواست به هیچ عنوان به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند.
سرهنگ"احسان آنقی" در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شهروندی اراکی به مجموعه پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون ریالی از وی، پرونده‌ای تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مرکز مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفت.
سرهنگ آنقی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که با مؤسسه‌ای در تلگرام آشنا شده است که با تبلیغ اعطاء وام با سود کم و بدون نیاز به پیگیری‌های اداری، اقدام به دریافت وجه از وی کرده و پس از گذشت یک ماه با عدم پاسخگویی مواجه شده و مالباخته متوجه کلاهبرداری صورت گرفته می‌شود.

kolahbardar net
او گفت: با توجه به گذشت بیش از یک ماه از زمان واریز وجه و محل وقوع جرم که شبکه اجتماعی خارجی و غیر قابل اعتماد تلگرام بود و همچنین پیچیدگی پرونده، کارشناسان پلیس در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی متهم و عودت وجه کلاهبرداری شده از شاکی آغاز کردند.
سرهنگ آنقی ادامه داد: متهم در کانال تلگرامی با تهییج کاربران برای اعطا وام بدون دردسر و فوری اقدام به دریافت وجهی به عنوان سپرده می‌نمود و پس از گذشت زمانی نسبت طولانی دیگر پاسخگو نبوده و افراد متوجه کلاهبرداری صورت گرفته می‌شدند و در این راستا ضمن انجام اقدامات فنی و علمی کارشناسان پلیس فتا و مهندسی اجتماعی دقیق متهم به هویت مشخص در یکی از استان‌های شمالی شناسایی و پس از عودت وجه شاکی پرونده برای ادامه سیر قضایی به دادسرا ارسال شد.
این مقام انتظامی در پایان گفت: به هیچ وجه به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنید و به این نکته توجه داشته باشید که هیچ کس در فضای مجازی دلسوز شما نیست و هر موضوع را باید از مبادی درست و قانونی و با دانش و سواد رسانه‌ای کافی پیگیری کرد.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group