پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از آغاز طرح رعایت الگوی کشت در اراضی کشاورزی دشتستان خبر داد و گفت: بزودی عملیات اجرایی ۳ ناحیه صنعتی و روستایی در این شهرستان آغاز می شود.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، علی باستین عصر جمعه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی۱۲ واحد کارگاهی در شهرک صنعتی برازجان با اشاره به ظرفیت بالای دشتستان اظهار داشت: کشاورزی بویژه صنایع تکمیلی و تبدیلی بعنوان یکی از اولویت های اصلی در توسعه شهرستان دشتستان است.
وی به خشکسالی های اخیر در کشور، استان بوشهر بویژه شهرستان دشتستان و مواجه شدن با کمبود آب اشاره کرد و گفت: فرسایش شدید خاک در اراضی کشاورزی و کمبود آب باعث کاهش بهره بری در واحد سطح و آفات در نخیلات شده است.
باستین بر احیاء و بازسازی باغات و نخیلات برای صنایع تبدیلی با کیفیت تاکید کرد و گفت: باید ارقام پربازده بویژه در نخلستان ها را جایگزین اقلام کم بازده کرد تا اقتصادی شده و کشاورز بتواند حداکثر استفاده از این بخش را داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: توسعه کشت گیاهان بومی(بومی سازی کشت زراعی) شامل پیاز، شوید و کنجد باید در دستور کار قرار گیرد.

shahrake sanatii b ef 1
وی به یکی از نکات مورد تاکید دولت اشاره کرد و گفت: رعایت الگوی کشت در استان بوشهر بویژه شهرستان دشتستان مورد تاکید دولت قرار دارد و کشاورزان با توجه به شرایط کم آبی و فرسایش خاک باید با رعایت این الگو، بطور مطلوب و اقتصادی از شرایط بهره ببرند.
وی با بیان اینکه رعایت الگوی کشت در بین کشاورزان دشتستانی آغاز شده، افزود: حفاظت از خاک میتواند در تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار دشتستان کمک کند و به همین منظور باید کشاورزی حفاظتی در این شهرستان اجرا شود.
وی از راه اندازی مرکز تولید گیاهان دارویی در دشتستان خبر داد و گفت: ایجاد این مرکز فرصت مناسبی است که بصورت متمرکز در دشتستان انجام خواهد شد.
باستین به ایجاد و راه اندازی ۳ ناحیه صنعتی و روستایی در دشتستان اشاره کرد و افزود: بخشی از اقدامات اولیه مانند تامین زمین برای این ناحیه انجام شده و بزودی عملیاتی خواهد شد.
وی با اشاره به تصویب طرح توسعه شهرک صنعتی برازجان در سال ۹۱ گفت: در سال گذشته با پیگیری ها و اهتمام محمدی زاده استاندار بوشهر ۷۵ هکتار اراضی به این شهرک اضافه شد که بخش اول زیرساخت های آن با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به مناقصه رفت.
باستین ادامه داد: بحث زیر ساخت ها و تامین برق این پروژه انجام خواهد شد تا زمینه حضور سرمایه گزاران در شهرک صنعتی برازجان فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر درخصوص بخش صنعتی شهرستان دشتستان گفت: واگذاری قطعات کوچک زمین و واحدهای کارگاهی در شهرک ها و نواحی صنعتی باید ایجاد شده و با وگذاری آنها به صورت استیجاری زمینه اشتغال بویژه صنفی فراهم شود.
از دستگاه های خدمات رسان نظیر آب، برق، گاز و مخابرات درخواست داریم تا طبق قانون همکاری های لازم را داشته و در راستای تقویت زیرساخت ها در ورودی شهرک ها اقدامات لازم را انجام دهند.
توسعه خوشه های کسب و کار و تکمیل زنجیره های ارزش شهرستان در بخش های اساسی بویژه کشاورزی از اولویت های حوزه اقتصادی استان است که عملیاتی خواهد شد.
وی از برگزاری تور بازدیدی مدیران واحدهای صنعتی استان از واحدهای صنعتی موفق در کشور خبر داد و گفت: از مدیرعامل شهرک های استان درخواست داریم تا زمینه این تور را برای مدیران واحدهای صنعتی استان فراهم شود.
باستین با ابراز خرسندی بیان داشت: امروز عملیات اجرایی بزرگترین طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان دشتستان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۶۰ نفر بطور مستقیم آغاز شد.
وی ادامه داد: امروز ۱۲ واحد کارگاهی با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۷ نفر در شهرک صنعتی برازجان افتتاح و به بهره برداری رسید.
باستین عنوان کرد: در دهه فجر امسال ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر افتتاح و کلنگ زنی شد.
وی با بیان اینکه هدف ما تولید و فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان است، افزود: استان بوشهر از لحاظ پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در جایگاه اول کشور قرار دارد.

خبرهای مرتبط:

پروژه های عمرانی شهرستان دشتستان افتتاح و اجرایی شد+ تصاویر اختصاصی

افتتاح یادمان شهدای گمنام شهر دالکی در دهمین روز دهه فجر+ تصاویر اختصاصی

سرمایه گزاری ۱۰ میلیاردی در دشتستان/ افتتاح بزرگترین پروژه بهداشتی در سفر ریاست جمهوری

همه پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به فیبر نوری متصل شدند

دسترسی ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group