سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت الگویی میوه‌های باغی گرمسیری، چون آناناس، پاپایا، موز و گیاهان دارویی در گلخانه‌های استان آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، محمد حسین غلامی افزود: مزرعه‌های الگویی گیاه آناناس در شرایط گلخانه‌ای به میزان هزار و ۶۰۰ اصله، گیاه اپونتیا در سطح ۱.۵ هکتار در فضای باز و یک مزرعه الگویی پاپایا در سطح سه هزار متر مربع در شرایط گلخانه در منطقه کاکی از توابع شهرستان دشتی کشت شده است.
وی بیان کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به دلیل افزایش بهره‌وری آب، بازدهی اقتصادی، اثر بخشی در اشتغال و افزایش تولید نسبت به کشت‌های فضای باز از ضرورت‌ها و مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

mive garmsiri
سرپرست مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بیشتر گلخانه‌های استان بدون هیچ تنوع محصولی به تولید چند محصول خاص مثل خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد که این امر منجر به کاهش بازده اقتصادی این فعالیت شده است.
وی با تاکید براینکه بخش باغبانی استان به الگوی کاشت و محصولات جدیدتری نیازمند است افزود: تنوع محصولات باغبانی موجب افزایش بازدهی اقتصادی و ایجاد فرصت برای بهره مندی از حداکثر ظرفیت‌های قابل توسعه در بخش باغبانی استان می‌شود./ صدا و سیما

استان بوشهر

Template Design:Dima Group