سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

قوه قضاییه اعلام کرد: روند آزادی زندانیان در سراسر کشور آغاز شد. 

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا مرکز رسانه قوه قضاییه، اعلام کرد: بعد از اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه؛ با دستور رئیس قوه قضاییه، روسای دادگستری استان‌های کشور به همراه تیم‌های متشکل از قضات و مقام‌های قضایی‌ کار بررسی و رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کرده‌اند.
رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه به روسای دادگستری تمام استان‌ها دستور داد: در راستای تسریع در اجرای فرمان عفو رهبر انقلاب، هیئت‌هایی را جهت تطبیق مصادیق با معیارهای پیش‌بینی شده تشکیل دهند تا این هیئت‌ها هر چه سریع‌تر فهرست زندانیان و محکومان مشمول عفو قرار گرفته را به خود آنها و جامعه اعلام کنند و در همین روزهای اعیاد دینی و ملی، حلاوت و شیرینی به کام مردم بنشیند.

zendaniyan
در همین رابطه، مسئولان قضایی استان‌ها با حضور در زندان‌ها کار تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو مورد موافقت رهبر انقلاب را آغاز کرده‌اند.
بر اساس اخبار رسیده مسئولان قضایی استان‌های تهران، البرز، سمنان، آذربایجان غربی، قزوین و سیستان و بلوچستان کار رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کرده‌اند، همچنین اخبار واصله نشان می‌دهد سایر استان نیز کار تشکیل هیات‌های قضایی به منظور عفو زندانیان را آغاز نموده و موضوع آزادی زندانیان واجد شرایط تا حد قابل قبولی پیش رفته و تسریع شده است.
طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان تهران بلافاصله بعد از ابلاغ عفو گسترده مقام معظم رهبری، ۳۲ گروه از مسئولان قضایی استان تهران با حضور در ۸ زندان، تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو را آغاز کرده‌اند.
همچنین امروز القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه معاونین دادگستری و معاونین دادستان با حضور در زندان اوین پرونده زندانیان را برای تطبیق با معیارهای عفو بررسی می‌کنند.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group