پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امشب با شمالی شدن جهت وزش باد دمای هوا در این استان بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، محمدرضا انصاری روز سه‌شنبه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه با ۲۸ و جم با ۱۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.
وی بیان کرد: همچنین انتظار می‌رود طی روزهای چهارشنبه تا ظهر شنبه به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس مواج و متلاطم شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید شمال غربی (گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت) نسبت به افزایش ارتفاع موج از ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

kahesh dama
وی افزود: در این زمینه نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگران هشدار داده می‎شود.
انصاری بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم ناپایداری‌های جوی تا اوایل وقت فردا است که بر این اساس طی این مدت در نقاط مختلف استان بارش پراکنده و ملایم باران گاهی همرا با وزش باد پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با غبار محلی، وزش باد، گاهی افزایش ابر و در برخی از ساعت‌ها با احتمال بارش پراکنده باران و فردا در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‎شود.
انصاری افزود: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتردر ساعت و از اوایل امشب به تدریج شمال غربی ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و روی سواحل و فراساحل استان با سرعت ۱۸ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۰ بامداد و مد اول ۰۹:۵۰، جزردوم دریا ساعت ۱۴:۳۰، مد دوم دریا ساعت ۲۱:۰۵ خواهد بود./ ایرنا

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group