چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

رییس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از محکومیت شرکت صنعتی در شهرستان جم به دلیل ایجاد آلایندگی محیط زیستی خاک خبر داد.

به گزارش دیارجنوب ، سیروس کرمی بیان کرد: شرکت صنعتی مستقر در شهرستان جم به دلیل اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی براساس مستند‌ها و گزارش‌های تخصصی و بازدید از محل، مدیریت نکردن پسماند و بهسازی خاک‌های آلوده شده و تداوم این آلایندگی در زمان حاضر، با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با حکم دادگاه محکوم شد.

وی افزود: این شرکت صنعتی به استناد ماده ۲۰ و ۱۴۳ قانون مجازات اسلامی و ماده ۶۸۸ تعزیرات به پرداخت ۳۲۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و همچنین برای تکمیل مجازات به استناد ماده ۲۳ و ۲۴ قانون مجازات اسلامی محکوم به الزام به رفع آلودگی در مدت حداکثر شش ماه شد.

hokm dadgah

رییس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: همچنین مدیرعامل وقت شرکت به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی نظر به اینکه اتهام متوجه شخص حقوقی است و در راستای منافع شخص حقوقی مرتکب جرم شده و زمینه آلودگی خاک را فراهم کرده و اقدامی نیز در جهت رفع آلودگی و جلوگیری از گسترش آن نکرده، از نظر این دادگاه به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به تحمل چهارماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی عنوان کرد: البته با توجه به فقدان سابقه و وجود شرایط ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی، حبس صادر شده به مدت یک سال معلق شد تا در صورت تکرار نکردن جرم، محکومیت وی بی اثر شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group