پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از افتتاح ۸۴ واحد مسکونی در سفر ریاست جمهوری و اجرای طرح هادی در ۱۶۰ روستا طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: در یکسال گذشته بیش از ۳ هزار مسکن نوسازی و ۹ بوستان روستایی در استان احداث شده است.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا مقدم روز یکشنبه 16 بهمن ماه در نشست خبری با تشریح اقدامات و عملکردهای صورت گرفته توسط بنیاد مسکن استان بوشهر در 44 سال گذشته و یک سال گذشته اظهار داشت: در بحث نوسازی مسکن روستایی در 44 سال گذشته 36910 واحد مسکن روستایی نوسازی شده‌اند.
وی اضافه کرد: در یک سال اخیر 3107 واحد مسکن روستایی نوسازی شده‌اند.
مقدم در تشریح عملکرد بازسازی مناطق حادثه‌دیده گفت: در 44 سال گذشته 34029 و در یک سال گذشته 630 واحد مسکونی بازسازی‌شده‌اند.
وی تأکید کرد: بیشتر واحدهای بازسازی‌شده در یک سال گذشته مربوط به شهرستان‌های دشتستان، گناوه و دیلم در جریان سیلاب بوده است.

bonyad mskan n 1
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بابیان اینکه در 44 سال گذشته 1043 و در یک سال گذشته 257 واحد مسکن اقشار کم‌درآمد تحویل این قشر شده ابراز داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بلاعوض پرداختی به متقاضیان روستایی 1553 میلیارد ریال و در یک سال گذشته 571 میلیارد ریال بوده است.
وی بابیان اینکه تا امروز بیش از 60 درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان بوشهر رخ‌داده است گفت: در کنار مسکن روستایی سال جاری در قالب طرح نهضت ملی مسکن سهم استان بوشهر در سال اول دولت 2380 فقط مسکن بوده که تاکنون 2025 فقره تسهیلات مسکن روستایی پرداخت‌شده است.
مقدم با اشاره به اینکه هدف‌گذاری انجام‌شده روی مسکن روستایی 3500 واحد مسکن است، افزود: از 2380 واحد مسکن سهم استان بوشهر در سال اول دولت هزار و 745 واحد مسکونی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.
وی در تشریح واحدهای مسکونی مورد افتتاح در شهرستان‌های استان بوشهر بیان داشت: شهرستان بوشهر 96 تنگستان 355 جم 85 دشتستان 559 دشتی 129 دیر 187 کنگان 72 گناوه 151 عسلویه 12 و دیلم 99 واحد مسکونی را شامل می‌شوند.
مقدم در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن شهری اذعان داشت: در 44 سال گذشته 600 واحد مسکن محرومین شهری، هزار و 360 واحد مسکن شهری و 11 هزار و 41 واحد مسکن مهر احداث‌شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از افتتاح ۸۴ واحد نهضت ملی مسکن برای اولین بار در شهرستان‌های خورموج و دشتی در سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: هم‌اکنون حدود 3 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان بوشهر در حال ساخت است.
وی در خصوص مسکن روستایی ویژه محرومین در استان گفت: ۱۵۰ واحد مسکن روستایی ویژه محرومین در استان بوشهر با ۶۸ واحد در دیر و ۸۲ واحد در کنگان در سفر رئیس‌جمهور آماده تحویل به مردم است.

bonyad mskan n 1
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در تشریح اقدامات در حوزه عمران روستایی گفت: طی ۴۴ سال گذشته ۱۷ هزار و 100 و در یک سال گذشته ۶۵۶ قطعه زمین قطعه زمین در روستاها برای ساخت مسکن روستایی واگذارشده است.
وی در خصوص سند املاک و مستقلات بیان داشت: در محدودهٔ روستاها طی ۴۴ سال گذشته ۷۶ هزار و ۴۰۵ جلد سند تحول روستاییان صادرشده که در یک سال گذشته ۳ هزار و ۱۱۰ جلد سند بوده است.
وی در ادامه بیان داشت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تاکنون ۱۲ هزار و ۸۳۱ واحد سند صادرشده که در یک سال گذشته ۱۲۶۲ واحد بوده است.
وی با اشاره به اینکه سرانه پارک در روستاهای استان بوشهر به ۲ مترمربع رسیده ابراز داشت: طی ۴۴ سال گذشته ۲۶۵ و در یک سال گذشته ۸ بوستان روستایی احداث‌شده است.
مقدم بابیان اینکه 180 زمین چمن در استان بوشهر احداث‌شده گفت: طی ۴۴ سال گذشته 171 زمین چمن با مساحت ۲۵۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در استان بوشهر احداث‌شده که در یک سال گذشته باهمت همکاران 9 زمین چمن جدید احداث‌شده است.
وی در خصوص اقدامات مهم درزمینهٔ ایمن‌سازی ابراز داشت: در ۴۴ سال گذشته در 61 روستا ایمن‌سازی در مقابل سیل انجام‌شده است.
وی در ادامه گفت: در 168 روستا با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی و ستاد بحران مطالعات ایمن‌سازی انجام‌شده که در یک سال گذشته 16 روستا طرح مطالعات در حال انجام است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص بهسازی معابر روستایی اذعان داشت: در ۴۴ سال گذشته در ۳۹۰ روستا بااعتباری بالغ‌بر ۷ هزار و نه‌صد میلیارد ریال در ۷ میلیون مترمربع طرح هادی اتفاق افتاده که در یک سال گذشته در 160 روستا بااعتباری بالغ‌بر هزار میلیارد ریال در 1 یک هزار و 600 مترمربع طرح هادی اجراشده است.
وی با اشاره به اینکه در شاخص ملی ۶۰ درصد معابر روستاهای درجه‌یک استان بوشهر بهسازی صورت گرفته تصریح کرد: در تهیه طرح هادی طی ۴۴ سال گذشته در روستاهای بالای ۲۰ هزار نفر بالغ‌بر 400 روستا همگی دارای طرح هادی شدند یعنی حدود 3/99 درصد روستاهای استان بوشهر طرح هادی آن‌ها تهیه‌شده است.
وی تأکید کرد: طرح هادی 47 روستا بازنگری و در ۵ روستا مطالعه طرح گردشگری انجام‌شده است.

bonyad mskan n 1 bonyad mskan n 1 bonyad mskan n 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group