پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

در نشستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و فرماندار دشتستان از زحمات و تلاش‌های حمید سعادت قدردانی و سیده خدیجه حسینی به عنوان رییس جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دشتستان منصوب ومعرفی شد.

به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی فرماندار دشتستان ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در این اداره، تغییر و تحولات اداری را دمیدن روحیه جدید و انجام برنامه های نو در راستای رسیدن به اهداف سازمانی دانست و افزود: یکی از مهم ترین ادارات شهرستانی که در برنامه های تحولی شهرستان جایگاه ویژه‌ای دارد، اداره میراث فرهنگی و گردشگری است که باید رییس جدید این اداره ضمن استفاده از تجارب موفق گذشته با شناسایی دقیق کمبودها و کاستی ها برای رسیدن به رشد و تعالی این اداره،با کار تخصصی تلاش مفید و موثری را انجام دهد.

moarefe mirasf d 1
بنافی همچنین نقش زنان در مدیریت و توسعه بخش‌های مختلف جامعه را مهم و موثر دانست و اذعان داشت که دولت سیزدهم اهتمام جدی به این موضوع دارد.
وی خواستار حل مشکلات مجموعه میراث فرهنگی شهرستان در فضایی بدور از حواشی شده و تاکید کرد: حواشی بزرگترین مانع برای کار است و مدیر جدید صرفا با تمام وجود به دنبال حل مشکلات و کار های عقب افتاده باشد.
بنافی با توصیه نسبت به اهتمام به کار تخصصی در مدیریت اداره میراث فرهنگی شهرستان متذکر شد: در کنار انجام کارهای حوزه میراث فرهنگی حتما مقوله صیانت و مرمت میراث به جا مانده از گذشته و پیگیری حقوق عامه مردم در این حوزه مورد توجه مدیریت جدید قرار گیرد.
وی توجه به صنایع دستی در شهرستان که از ظرفیت بالایی برخوردار است را مهم دانست و گفت: راه‌اندازی بازارچه های محصولات مشاغل خانگی و صنایع دستی کمک بزرگی به اشتغال و توسعه این حوزه می‌نماید.

moarefe mirasf d 1 moarefe mirasf d 4

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group