پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت اعتماد به نفس با حضور دانش آموزان دبیرستان های غیر دولتی دخترانه دوره اول و دوم افق برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، این همایش با تدریس عبدالحسین شبانی نژاد مشاور، و متخصص آسیب های اجتماعی و بمنظور بالا بردن سطح آگاهی و شناخت در زمینه اصول مهارت های زندگی، و خود باوری و اعتماد به نفس توسط معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان و همکاری کانون یاوران زندگی به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات تربیت برگزار شد.
عبدالحسین شبانی نژاد مشاور، و متخصص آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان مطالب آموزشی و کاربردی بیان کرد و اظهار داشت: اطلاع رسانی و پیشگیری معضلات اجتماعی می تواند آثار مخرب آن را در بین دانش آموزان از بین ببرد و زمینه پیشرفت تحصیلی در بین آنها را فراهم کند.

hamayesh kangan 1
شبانی نژاد در خصوص تاثیر اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان خاطر نشان کرد: نوجوانانی که از اعتماد به نفس پایین رنج می‌برند، درمعرض خطر گرایش به مصرف مواد مخدر هستند. زیرا مصرف این مواد، نوعی خودباوری کاذب در آن‌ها ایجاد می‌کند به طوری که می‌توانند به راحتی ابراز وجود کنند، نظر و عقیده‌ی خود را بیان کنند و حتی در مقابل حرف دیگران مقاومت نمایند.
شبانی نژاد در ادامه افزود:اگر ما قصد داریم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم باید در ابتدا بتوانیم بر روی اعتماد به نفس دانش آموزان تاثیر مثبت بگذاریم. هنگامی که یک دانش آموز احساس ارزش‌مند بودن داشته باشد، بدون شک اعتماد به نفس بالایی خواهد داشت و به مراتب ناهنجاری‌های رفتاری نیز کمتر خواهد شد.
مشاور خانواده با اشاره به فرهنگ سازی و افزایش حس خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان گفت: این فرهنگ باید در میان دانش آموزان سرلوحه قرار بگیرد، چرا که در بسیاری از موارد عدم خودباوری موجب می شود تا دانش آموزان آمادگی روانی لازم را برای پیشرفت و ارتقا نداشته باشند که این مسئله ناشی از باور نداشتن به پتانسیل های خود است.

hamayesh kangan 1hamayesh kangan 1hamayesh kangan 1hamayesh kangan 1hamayesh kangan 1hamayesh kangan 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group