شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

فرماندار دشتستان از افتتاح و کلنگ زنی ۲۵۲ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان با اعتبار ۱۹۱۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر خبر داد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی شامگاه دوشنبه ۱۰ بهمن ماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین واقعه دوران معاصر و جزو 5 انقلاب کبیر عالم است که با گذشت 44 سال همچنان مولفه های مهم، عظیم و اساسی آن بدون هیچگونه تغییری برقرار و بجا مانده است.
وی اضافه کرد: ماندگاری و درخشش انقلاب اسلامی به برکت خون پاک شهدا و جانفشانی آنها برای صیانت و پاسداری از میهن است.
فرماندار دشتستان بیان داشت: امروزه جنگ دشمنان به صورت ادراکی، شناختی و روایی است بطوریکه افکار عمومی و باورهای ما بخصوص در نسل های جوان را با روایت های غلط و ظاهرسازی مورد هدف قرار داده است.
بنافی با بیان اینکه دهه مبارک فجر بهانه ای برای خنثی کردن توطئه های دشمن است، افزود: رسانه ها و مسئولین باید با جهاد تبیین، دستاوردها و جایگاه والای انقلاب اسلامی را به شکلی هنرمندانه به افکار عمومی منعکس و نقشه های دشمنان را خنثی کنند.

neshaste kh farmandar d 1
وی یکی از کارکردهای اصلی دولتمردان را انعکاس عملکرد یکساله دستگاه های اجرایی در حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: در دهه مبارک فجر باید کارکرد مثبت نظام و عملکرد این انقلاب از طریق فضای رسانه ای به افکار عمومی منعکس و امید آفرینی ایجاد شود.
فرماندار دشتستان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر بیان کرد: شهرستان دشتستان از لحاظ کمی و کیفی نسبت به دوسال گذشته یک جهش 2 برابری درحوزه عمرانی و اقتصادی دارد.
بنافی از افتتاح و کلنگ زنی 252 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان دشتستان با اعتبار 1910 میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه 230 مورد در حوزه عمرانی و 22 مورد مربوط به حوزه اقتصادی این شهرستان است.
وی عنوان کرد: مجموع اعتبار پروژه های افتتاحی در حوزه عمرانی شهرستان 679 میلیارد تومان، پروژه های اجرایی را 388 میلیارد تومان و پروژه های حوزه اقتصادی 842 میلیارد تومان است.
فرماندار دشتستان پروژه های افتتاحی و اجرایی در سطح شهرستان را تشریح کرد و گفت: بخش مرکزی دشتستان در حوزه پروژه ها عمرانی 74 پروژه با اعتبار 432 میلیارد افتتاح و 25 پروژه با اعتبار 293 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.
وی ادامه داد: در بخش سعدآباد 31 پروژه با اعتبار 105 میلیلرد تومان افتتاح و عملیات اجرایی 8 پروژه با اعتبار 33 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.
بنافی به پروژه های بخش شبانکاره و ارم دشتستان اشاره کرد و گفت: 19 پروژه با اعتبار71 میلیارد تومان در شبانکاره و 32 پروژه با اعتبار 44.1 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود.
وی افزود: 28 پروژه در بخش بوشکان با اعتبار 47.7 میلیارد تومان و در بخش آبپخش 23 پروژه با اعتبار 31 میلیارد تومان در حوزه عمرانی افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
فرماندار دشتستان به حیث فراوانی پروژه ها ناظر بر دستگاه های اجرایی، دهیاری ها و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: دهیاری های شهرستان با 49 پروژه بیشترین میزان افتتاح در حوزه عمرانی را به خود اختصاص داده اند و پس از آن شهرداری ها با 34 پروژه است.
وی با اشاره به تعداد پروژه های افتتاحی دستگاه های اجرایی شهرستان در حوزه عمرانی گفت: بنیاد مسکن 22 پروژه، خابرات 14 پروژه، توزیع برق 12 پروژه، علوم پزشکی 10 پروژه، آبفا 6 پروژه، راه و شهرسازی 5 پروژه، برق منطقه ای فارس 3 پروژه، منابع طبیعی 3 پروژه، آموزش و پرورش 3 پروژه، راهداری 2 پروژه، آب منطقه ای 2 پروژه، امور عشایر 2 پروژه، خیر ساز سلامت 1 پروژه، ثبت و اسناد 1 پروژه، شهرک صنعتی 1 پروژه و محیط زسیت 1 پروژه است.
بنافی به تعداد پروژه های افتتاحی دستگاه های اجرایی شهرستان در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: اداره صمت دشتستان 13 پروژه، جهاد کشاورزی 7 پروژه، میراث فرهنگی و گردشگری 2 پروژه و دامپزشکی 1 پروژه افتتاحی در دهه مبارک فجر خواهند داشت.
وی با اشاره به عملیات اجرایی پروژهای شهرستان براساس بیشترین فراوانی در حوزه عمرانی و اقتصادی ابراز داشت: شهرداری ها 16 پروژه، آموزش و پرورش 10 پروژه، راهداری 7 پروژه( تعریض،بهسازی و روشنایی)، دهیاری 6 پروژه، توزیع برق 6 پروژه، آبفا 4 پروژه، مخابرات 2 پروژه، نوسازی مدارس 2 پروژه، بخش های خصوصی یک پروژه، بسیج سازندگی و علوم پزشکی هرکدام یک پروژه و در حوزه اقتصادی نیز در جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری هر کدام یک پروژه کلنگ زنی می شوند.
وی با بیان اینکه 3 جلسه ستاد ویژه گرمیداشت دهه مبارک فجر تشکیل شده افزود: آذین بندی ادارات، معابرشهرها و روستاها بخش اساسی مصوبات این جلسات بوده که ابلاغیه آن به دستگاه های اجرایی شهرستان ارسال شده است.
فرمانداردشتستان به برنامه های ایام الله دهه فجر اشاره کرد گفت: در 6 روز پیاپی دهه مبارک فجر نواختن زنگ انقلاب، رژه موتوری، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا و رفتن به بخش های شهرستان با محوریت افتتاح و کلنگ زنی پروژه های شاخص وهمچنین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 9 پروژه با حضور استاندار بوشهر از جمله برنامه های این ایام خواهد بود.
بنافی به اقدامات فرهنگی و برگزاری چند رویداد مهم در این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری پیاده روی انقلاب در 21 بهمن ماه با حضور استاندار بوشهر و اقشار مختلف مردم و انعکاس آن از شبکه سوم سیما یکی از این رویدادهای فرهنگی بزرگ در شهرستان است.
وی به برگزاری مراسم گرامیداشت 22 بهمن با حضور آیت الله حسینی بوشهرو یادواره شهدا در بخش ارم اشاره کرد و گفت: 2 رویداد ورزشی در سطح شهرستان شامل مسابقات اسب سواری وپاراگلایدر بمنظور ایجاد نشاط اجتماعی در حوزه های مختلف شهرستان برگزار می شود.
فرمانداردشتستان به افتتاح دو پروژه بزرگ شهرستان در سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در حوزه عمرانی 242 واحد مسکونی در شهر برازجان طی سفر ریاست جمهوری افتتاح و به متقاضیان تحویل میشود.
وی افزود: در حوزه اقتصادی نیز افتتاح و بهربرداری از یک شرکت آرایشی و بهداشتی در خوشاب دشتستان را داریم که بزرگترین شرکت در سطح خاورمیانه با ایجاد زمینه اشتغال برای 250 نفر است.

neshaste kh farmandar d 1neshaste kh farmandar d 1neshaste kh farmandar d 1neshaste kh farmandar d 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group