شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: استانداردسازی محصولات حوزه دانش‌بنیان ها از اولویت‌های مهم‌ به شمار می‌رود که دراین ارتباط گواهی استاندارد ۲ محصول شرکت های دانش بنیان این استان بزودی صادر می شود.

به گزارش دیارجنوب، مصطفی رامشی روز شنبه در این ارتباط اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع دانش‌بنیان در محورهای شعار سال رهبر معظم انقلاب قرار دارد و بر آن تاکید شده، با همکاری مرکز پارک علم و فناوری استان بوشهر، تفاهم نامه‌ای در این راستا منعقد و شرکت‌های دانش‌بنیان به تجاری‌سازی محصولات استانداردسازی شده ترغیب و تشویق شده‌اند.
وی افزود: گواهی استاندارد دو محصول شرکت دانش بنیان در بوشهر بزودی صادر و فرایند صدور برای یک شرکت دانش‌بنیان در گناوه نیز در دستور کار قرار دارد.
سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: از دیگر طرح‌های این سازمان در استان بوشهر، می توان به مبارزه با کم‌فروشی اشاره کرد که طبق برنامه، ۳۰ محصول از واحدهای تولیدی مورد ارزیابی قرار گرفتند که چند محصول که منطبق با شرایط استاندارد نبود به سازمان ملی استاندارد اعلام شد.

daneshbonyan b
رامشی یادآور شد: گزارش عملکرد این طرح که هدف آن کاهش کم فروشی و حمایت از مصرف کننده است، پس از جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی عنوان کرد: در اجرای این طرح به موضوع حذف رواداری محصولات توجه شده است بدین گونه که محصولات پیش بسته بندی تنها باید جرم یا حجم خالص داشته باشند.
رامشی ادامه داد: استانداردسازی خدمات از دیگر برنامه های تحولی سازمان در راستای تکریم به مردم است که در این خصوص ۵ حوزه خدمات شامل هتل ها، سالن های ورزشی، خانه سالمندان، مدارس و واحدهای پستی در دستور کار قرار گرفته‌اند.
سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: سازمان ملی استاندارد به دنبال این است که روحیه مطالبه گری را در مردم تقویت و افزایش دهد که در این زمینه نیز برنامه های متعددی در سطح مدارس و سایر دستگاههای اجرایی پیش بینی و اجرایی می‌شود.
وی افزود: صدور گواهی محصولات حلال نیز از دیگر برنامه‌های این مدیریت است که طبق قانون به ۲ دسته پرریسک و کم ریسک تقسیم شده که کشتارگاه‌ها و صنایع غذایی نظیر بسته بندی خرما تحت پوشش این طرح قرار دارند.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group