پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از روز دوشنبه بتدریج با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان خلیج فارس متلاطم می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز جمعه اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده افزایش تدریجی سرعت وزش بادهای شمالی بر روی دریا و سواحل استان و تداوم وزش آن تا ظهر یکشنبه است.
وی اضافه کرد: در این مدت سواحل استان بخصوص مناطق مرکزی و جنوبی، مواج و متلاطم خواهد بود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: پیش بینی می شود از روز دوشنبه به تدریج با نفوذ سامانه ناپایدار جو به استان و تغییر جهت جریانات به سمت جنوبی و افزایش سرعت وزش آن طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه، مجدداً خلیج فارس متلاطم شود.

mavaji khalijfars
وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و طی صبحگاه در برخی نقاط مه آلود و امروز تا اوایل شب در نواحی جنوبی و مناطقی از شرق استان با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
مساعدی افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و بتدریج بر روی دریا و مناطق ساحلی ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی طی ساعاتی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group