جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی فاز جدید نیروگاه اتمی بوشهر در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در نشست برنامه‌ریزی سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اظهار داشت: طرح‌های مختلف و متنوعی در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر افتتاح و یا آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌هایی در زمینه‌های اقتصاد دریا محور، کشاورزی، عمرانی و دیگر حوزه‌ها در استان بوشهر بیان کرد: افتتاح نمایشگاه ملی آبزیان در بوشهر از برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان است.
آغاز فاز جدید نیروگاه اتمی
استاندار بوشهر بیان کرد: در این سفر پیش‌بینی می‌شود طرح‌های وزارت نیرو در ابعاد گوناگون با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح شود.

m ostandar
وی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت فاز جدید نیروگاه اتمی بوشهر با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون یورو معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود.
محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح و آغاز ساخت طرح‌های حوزه صنعت، معدن، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: در حوزه وزارت نفت، افزون بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته به این مجموعه افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور
وی افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های حوزه جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به بوشهر فاز ۱۴ پارس جنوبی که با توان متخصصان داخلی طراحی، اجرا و تکمیل شده وارد مدار تولید می‌شود.
استاندار بوشهر گفت: طرح‌های اقتصاد دریا محور که یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است و آبزی‌پروری یکی از نمادهای این حوزه محسوب می‌شود نمایشگاهی در این عرصه در سفر رئیس جمهور راه‌اندازی خواهد شد.
توسعه بنادر شمالی استان
محمدی‌زاده تاکید کرد: سه بندر شمالی استان بوشهر شامل بنادر گناوه، دیلم و ریگ هیچ اقدام زیرساختی در دولت‌های گذشته نشده است و به صورت سنتی و قدیمی نگهداری می‌شود.
وی افزود: در یک سال گذشته دولت سیزدهم اقدامات مهم زیرساختی در عرصه بنادر استان بوشهر انجام شده است و در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر عملیات توسعه بندر گناوه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود که تا سه سال آینده این اعتبارات افزایش چند برابری خواهد داشت.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group