چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: بیش از ۸۵ درصد از اتباع خارجی ساکن در دشتستان واکسن فلج اطفال، سرخجه و سرخک را دریافت کرده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، ماریا خویشدوست روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان دشتستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین فعالیت بخش کشاورزی، هرساله پذیرای تعداد زیادی از کارگران اتباع خارجی به‌صورت فصلی و دائم است و با برنامه‌ریزهای انجام‌شده، تیم‌های سیار واکسیناسیون به این مناطق اعزام و گروه‌های هدف که کودکان زیر ۱۵ سال هستند، واکسن فلج اطفال، سرخک و سرخجه دریافت کرده‌اند.

vaksan dashtestan
وی تصریح کرد: از آغاز پویش تا پایان دی‌ماه با توجه به تلاش مراقبین سلامت و بهورزان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت بیش از ۸۵ درصد از جمعیت گروه هدف (۶ هزار و ۷۱۷ نفر) اتباع خارجی واکسینه شده‌اند و از ابتدای بهمن‌ماه لکه‌گیری افرادی که واکسینه نشده‌اند، آغازشده است.
به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان؛ خویشدوست بیان کرد: غربالگری بیماری سل ویژه اتباع خارجی ۱۲ سال به بالا از اول بهمن آغاز و تا پایان اسفند ادامه دارد و ۶ تیم ۲ نفره در شهرهای برازجان، تنگ ارم، وحدتیه و آبپخش فعالیت دارند.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group