سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان از واکسینه شدن ۲ هزار و ۵۲۱ کودک در کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و فلج اطفال اتباع غیر ایرانی خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، محمود میر حاجی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتقاد نظام سلامت کشور به ایجاد سلامتی پایدار در کشور باعث شده که ارائه خدمات بهداشتی ازجمله واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی (اعم از مجاز و غیرمجاز) همچون هم‌وطنان ایرانی برابر و رایگان بوده و مبتنی بر ارزش‌های دینی، کرامت انسانی و اصول اخلاقی خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت به این گروه هم دقیقاً مشابه ایرانیان باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان اظهار داشت: کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و فلج اطفال اتباع غیر ایرانی هم‌زمان با سایر شهرستان‌ها در استان بوشهر و شهرستان کنگان از ۱۰ دی‌ماه در حال اجرا است.

vaksine kangan
وی تصریح کرد: تاکنون ۸۴۴ خانوار غیر ایرانی در شهرستان کنگان سرشماری شده‌اند که از ۲ هزار و ۵۸۹ نفر جمعیت ۹ ماه تا ۱۵ سال ۲ هزار و ۴۱۰ واکسن سرخک و سرخجه و از ۲ هزارو ۷۲۶ نفر زیر ۱۵ سال ۲ هزار و ۵۲۱ نفر واکسن فلج اطفال دریافت کرده‌اند.
به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، میر حاجی تأکید کرد: به‌منظور پوشش کامل طرح و پیشگیری بیماری در منطقه لازم است کلیه اتباع غیر ایرانی واکسینه نشده در اسرع وقت به مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهرستان جهت تزریق واکسن مراجعه نمایند.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group