پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا پایان هفته با وزش بادهای شدید شمالی و جنوبی مناطق جنوبی و مرکزی خلیج فارس برای ترددهای دریایی نامساعد است.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز سه‌شنبه اظهار کرد: در این مدت دریانوردان باید از ترددهای غیرضرور اجتناب و در صورت تردد رعایت نکته‌های ایمنی را داشته باشند.
وی بیان کرد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اوایل وقت جمعه، در برخی ساعت‌ها برای استان بوشهر وقوع بارش‌های پراکنده، رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی این مدت به‌ دلیل سرعت قابل‌ توجه وزش باد روی دریا، بخش‌های مرکزی و جنوبی خلیج فارس طی ساعت‌هایی متلاطم پیش‌بینی شده است.

mavaji khalijfars
مساعدی اظهارداشت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی و در برخی مناطق مه همراه با مه صبحگاهی، گاهی بارش پراکنده و رگبار باران و رعد و برق پیش بینی شده است.
وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر، روی دریا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی و مرکزی شمال شرقی تا جنوب شرقی و در برخی ساعت‌ها ۱۴ تا ۳۴ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
مساعدی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی و مرکزی در برخی ساعت‌ها ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۴ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۴۱، جزر دوم ساعت ۱۵:۳۶ و مد دوم ساعت ۲۱:۵۰ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group