پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره پیشرفت ۹۵ درصدی مجتمع بندری نگین و رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری گفت: ۷۵ درصد کالاهای متروکه از بنادر استان بوشهر خارج شده است.

به گزارش دیارجنوب، محمد شکیبی نسب روز سه شنبه 4 بهمن ماه در نشست خبری با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه اجرای پروژه‌های بندری و دریایی از میان ۱۵ بندر تجاری کشور رتبه سوم را دارد، اظهار داشت: 84 ردیف پروژه برای بنادر استان بوشهر تعریف شده که شامل پروژه های مطالعاتی، احداثی، تعمیرات اساسی و تجهیزاتی است.
وی به احداث تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین با اعتبار 1500 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از مهم ترین پروژه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است که زمینه جذب سرمایه گزار را فراهم می سازد و در سال جاری نیز ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: اقدامات لازم درخصوص جاده دسترسی به مجمتع بندری نگین و بزرگراه بوشهر- برازجان نیز برای تردد بهتر کامیون ها انجام شده است.
وی درخصوص احداث اسکله در بندر محمدعامری گفت: این پروژه به طول ۹۰ متر و با اعتبار 4 هزار میلیارد تومان در اواخر سال 1402 به بهره برداری می رسد.

banader neshast 1
شکیبی نسب اقدامات انجام شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر را برشمرد و عنوان کرد:اجرای سیستم‌های اعلام و اطفای حریق، تهویه دیتا سنترهای بنادر استان بوشهر با ۳۰۵ میلیارد ریال و اجرای مطالعات طرح‌های توسعه بنادر ریگ و دیلم از جمله اقدامات انجام شده است.
وی به ارتقای امنیت شبکه زیرساخت بنادر و دریانوردی استان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: تولید و تکمیل محصول دانش بنیان در زمینه مدیریت تردد کامیون در بندر بوشهر با هدف کنترل ترافیک مسیرهای منتهی به بندر برای انضباط بخشی ورود کامیونهای حامل بار و مراجعه کنندگان از جمله دیگر اقدامات این اداره کل است.
شکیبی نسب به کسب مقام های برتر این اداره کل اشاره کرد و گفت: کسب مقام برتر در جشنواره شهید رجایی، کسب مقام حامی برتر پژوهش در استان، کسب مقام اول ثبت دانش در بین بنادر کشور و کسب رتبه دوم نظام پیشنهادات از جمله افتخارات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: طول نوار ساحلی بوشهر و مرز مشترک استان با خلیج فارس طبق مطالعات انجام شده 967 کیلومتر است.
شکیبی نسب به ظرفیت کشتی های چند تنی در استان اشاره کرد و گفت: درحال حاظر با توجه به عمق 11 متری آب استان، ظرفیت کشتی های بنادر 30 هزار تنی است که در این خصوص با طراحی های خاصی در مجتمع نگین و اسکله های احداث شده زمینه تردد شناورهای 50 هزار تنی فراهم می شود.
وی با اشاره به توسعه بندر گناوه بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی پروژه توسعه بندر گناوه در دهه فجر امسال با هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به بوشهر اشاره کرد و گفت: 8 پروژه بزرگ اداره بنادر و دریانوردی با اعتبار 100 میلیارد تومان از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به بوشهر بود که همگی محقق شد.

banader neshast 1
شکیبی نسب عنوان کرد:استان بوشهر در حال حاضر 8 ایستگاه مخابراتی، 6 پایگاه جست‌وجو و نجات دریایی در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم و 6 شناور جست‌وجو و نجات دریایی دارد که در آینده یک شناور دیگر به این ناوگان اضافه می شود.
وی شهرداری را متولی اصلی اسکله های گردشگری در شهر دانست و تصریح کرد: اداره بنادر و دریانوردی درخصوص شناورها نیز فقط کنترل ایمنی را برعهده دارد.
شکیبی نسب با بیان اینکه استان بوشهر کمترین حجم کالای رسوبی را در کشور دارد، افزود: 75 درصد کالاهای متروکه در استان بوشهر خارج شده و مابقی کالاها در حال تعیین تکلیف است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ابراز داشت: عمده ترین کالاهای توقیفی در بنادر استان بوشهر مربوط به لوارم خانگی و یدکی است.
وی درخصوص میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهرگفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در ۱۰ ماهه سال گذشته ۴۲ میلیون تن بوده که طی ۱۰ ماهه سال جاری به ۴۹ میلیون تن رسیده و بیانگر رشد ۱۷ درصدی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری استان طی مدت مذکور بیان کرد: در ۱۰ ماه ابتدای سالجاری ۲۰۸ هزار مسافر از طریق بنادر استان جابجا شده که نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش داشتیم.
شکیبی نسب با بیان اینکه واردات کالا نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش داشته، افزود: در زمینه واردات کالای کانتینری شاهد افزایش ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group