جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعضای بدن مادر ۳۹ ساله‌ی اهل شهرستان دیّر با تائید مرگ مغزی اهدا شد.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا باقری دوشنبه ۳ بهمن ماه با حضور در بخش جراحی اظهار کرد: از ابتدا سال تا کنون ۱۰۳ مورد اهدا عضو در استان بوشهر صورت گرفته است که این جراحی نهمین برداشت عضو سال جاری در استان به شمار می‌رود.
وی افزود: بی‌شک اهدا عضو ماحصل ایثار خانواده‌هایی است که در بدترین شرایط روحی خود حاضر به بخشش می‌شوند تا بتوانند بدین وسیله جان دوباره‌ای به دیگر بیماران ببخشند.
رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: امروز اهدا کننده عضو، بانوی ۳۹ ساله از شهرستان دیّر بود که متاسفانه به دنبال خونریزی وسیع مغزی دچار مرگ مغزی شد و پس از انتقال وی به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان و علی رغم تلاش‌های همکاران پزشک و پرستار متاسفانه مرگ مغزی بیمار تائید شد.

ehdaye ozv b
باقری ادامه داد: با رضایت خانواده مهربان آن مرحومه در خصوص اهدا عضو، مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه ضمن هماهنگی‌های لازم با تیم پیوند شیراز با حضور آقای دکتر اسلامیان، ارگان‌های کبد و کلیه‌های وی برداشت شد.
وی عنوان کرد: با توجه به مسدود بودن جاده کنگان به شیراز در محور فیروزآباد، با همکاری مرکز مدیریت اورژانس استان، بالگرد اورژانس ۱۱۵ ارگان‌های برداشت شده را به همراه جراح به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز منتقل شد.
مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: کارت اهدای عضو نشان‌ دهنده آرزوی قلبی برای اهدای اعضای بدن است و همین امر می‌تواند با نشان دادن خواسته فرد به اولیای دم، تصمیم گیری را برای آنها در آن زمان حیاتی آسان‌تر کند و البته نقش اساسی‌تر این کارت کمک به فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه اهدای عضو است.
باقری عنوان کرد: هر فرد می‌تواند هشت عضو بدن خود را اهدا کند البته به جزء تاندون، نسوج، پوست، قرنیه و... که اگر این موارد محاسبه شوند، تعداد آن بسیار فراتر می‌رود.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group