سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حالی می‌گوید هنوز هچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده که بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های هواپیمایی اقدام به افزایش خودسرانه نرخ بلیت در همه مسیرها کرده اند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از صدا و سیما:هم اکنون در اپلیکیشن‌های فروش بلیت هواپیما، بلیت مسیر تهران - کیش در بهمن ماه، دو میلیون و ۴۰۶ هزار تومان به فروش می‌رسد درحالیکه بر اساس نرخ نامه مصوب، قیمت مسیر تهران - کیش یک میلیون و ۳۵۹ هزار تومان بوده است.
در مسیر تهران - مشهد نیز قیمت مصوب یک میلیون و ۱۹۱ هزار تومان بوده است که در حال حاضر، یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد و در مسیر تهران - قشم نیز بلیت یک میلیون و ۳۳۸ هزار تومانی مصوب، در حال حاضر یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان است.

bilit havapeyma
در مسیر چابهار نیز، قیمت بلیت هواپیما که طبق نرخنامه مصوب ۱۳ دی ۱۴۰۰، یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده در حال حاضر، یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.
نرخ نامه جدیدی که در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری شده نیز در سایر مسیرهای پرتردد نیز افزایش قیمت اعمال کرده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت بلیت هواپیما تغییری نکرده و هیچ مجوزی در این خصوص صادر نشده است، اما بر اساس بررسی‌هایی که داشتیم سه شرکت هواپیمایی به دلیل گران فروشی و تخطی از نرخنامه مصوب ابلاغی، به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
محمد محمدی بخش با بیان اینکه چنانچه با گران فروشی مواجه شویم شرکت هواپیمایی کشوری را به سازمان تعزیرات معرفی می‌کنیم افزود: شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را دارند که در حال بررسی است.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group