سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور گفت: قیمت روغن موتور را دستوری ثابت نگه داشتند و به نظر می‌رسد تولیدکنندگان عرضه را محدود تا قیمت روغن موتور در بازار واقعی شود؛ این در حالیست که تولیدکنندگان این ادعا را طرح می‌کنند که توزیع و عرضه روغن موتور نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایشی نیز بوده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایلنا، محمدرضا آل‌سارا با اشاره به نوسان‌های نرخ ارز و تاثیر آن در قیمت روغن موتور در بازار، گفت: کارخانه‌های تولیدکننده روغن موتور تغییری در نرخ‌هایشان اعمال نکردند و هیچگونه افزایش نرخی به‌صورت رسمی اعلام نشده است این در حالیست که بعد از نوسان‌های نرخ ارز در بازار برخی فروشندگان افزایش چند درصدی برای نرخ روغن موتور در نظر گرفتند.
وی با بیان اینکه روغن موتور وارداتی نیست، افزود: بیش از نیاز داخلی روغن موتور تولید می‌شود و در حال حاضر نگرانی در بحث تامین وجود ندارد؛ اینکه گاهی در بازار تنش ایجاد می‌شود طبیعی است چراکه این احتمال وجود دارد که در یک مقطع شاهد افت تولید و عرضه آن در بازار باشیم.

roghan motor
این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه روغن‌های تقلبی در بازار را تایید می‌کنید؟ گفت: روغن‌های تقلبی در واحدهای صنفی که فاقد پروانه کسب هستند عرضه می‌شود چراکه در این واحدها نمی‌توانند روغن موتور از کارخانه‌ها خریداری کنند از این‌رو به‌ناچار از بازار روغن‌ تهیه می‌کنند که امکان تقلبی بودن آنها وجود دارد؛ واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب هستند از کارخانه‌های تولیدی سهمیه مشخص دریافت می‌کنند.
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور؛ روغن موتور قیمت مصوب دارد و قیمت آنها درب قوطی درج شده است و مصرف‌کنندگان می‌توانند به قیمت‌های حک شده در قوطی توجه کنند.وی در پاسخ به این پرسش که گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که میزان عرضه روغن موتور در بازار کاهش پیدا کرده است آیا موضوع را تایید می‌کنید؟ خاطر نشان کرد: قیمت روغن موتور را دستوری ثابت نگه داشتند و به نظر می‌رسد تولیدکنندگان عرضه را محدود تا قیمت روغن موتور در بازار واقعی شود؛ این در حالیست که تولیدکنندگان این ادعا را طرح می‌کنند که توزیع و عرضه روغن موتور نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایشی نیز بوده است.
آل‌سارا ادامه داد: تولیدکنندگان برای ایجاد تعادل در بازار باید شبکه توزیع را تقویت کنند و عرضه روغن موتور نیز باید از طریق واحدهای خدماتی دارای پروانه کسب انجام شود که اینگونه امکان توزیع روغن موتورهای تقلبی کاهش پیدا کند.رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور در پایان با بیان اینکه افزایش قیمتی در نرخ لاستیک اعمال نشده است، خاطر نشان کرد: قیمت لاستیک‌ خودرو داخلی مانند پراید، سمند و پژو در بازار افزایشی است و بقیه لاستیک‌ها زیر نرخ مصوب عرضه و بفروش می‌رسد. دلیل افزایش نرخ لاستیک‌های خودرو داخلی این است که نسبت لاستیک‌هایی که در سبدها می‌گذارند متناسب با نیاز داخلی نیست و عرضه آنها محدود است.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group