جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: بارندگی‌های سه سامانه بارشی هفته گذشته (۲۱، ۲۵ و ۲۷ دی ماه) باعث شد تا سازه‌های آبخیزداری در این استان ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آبگیری کنند.

به گزارش دیارجنوب، عبدالحسین گرشاسبی روز شنبه بیان کرد: در سامانه بارشی ۲۱ دی ماه ۸۵ درصد از سازه های آبخیزداری استان بوشهر معادل ۲۸.۸ میلیون مترمکعب آبگیری شدند.
وی بیان کرد: همچنین در بارندگی روز ۲۵ دی ماه نیز بیش از ۵۹ درصد از سطح استان بوشهر تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفت و سازه‌های آبخیز توانستند ۲۱.۷ میلیون مترمکعب آب استحصال کنند.
به گفته گرشاسبی همچنین در سامانه ۲۷ دی ماه نیز ۹۷ درصد از سطح استان بوشهر تحت تاثیر بارش‌ها قرار گرفت و سازه های آبخیزداری در این استان ۲۱ میلیون مترمکعب آبگیری کردند.

sad khaeez
وی تاکید کرد: سازه‌های آبخیزداری افزون بر استحصال آب نقشی مهم در کنترل و کاهش خسارت ناشی از سیلاب داشته اند به نحوی که در این سامانه‌ها بارشی هیچ سیل مخربی گزارش نشد.
گرشاسبی یادآور شد: در زمان حاضر۸۶۲ سازه آبخیزداری و سیستم‌های بخش سیلابی در سطح ۱۵۴ هزار هکتار به صورت بیولوژیک و بیومکانیک در استان بوشهر اجرا شده که ظرفیت کنترل و استحصال حدود ۳۵ میلیون مترمکعب رواناب را دارند.
مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: همچنین وجود سازه‌های آبخیزداری نقشی مهم در تغذیه آبخوان‌ها، سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از حمل رسوب به پائین دست دارند.
وی ادامه داد: حجم رواناب سال جاری یکهزار و ۱۸۷ میلیون مترمکعب است که نسبت به ۴۵۲ میلیون مترمکعب روان آب سال گذشته ۲۶۰ درصد رشد داشته است.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group